|
|
|
|---|---|
|
Jag har en kompis som köpte en bmw 320 e30 för ett tag sen..jag blev skit gla. Jag tänkte det ännu en man lyckats övertala..(bilen placerade sig 2:a på Emmaboda utan överladdning för nåt år sen) men nu till sak: Han har plockat ut motorn och lådan.kapat torped väggen. flyttat fram styrstaget.Byggt bur.Lyft upp kardan tunneln 5cm..och han har lagt ien trimmad B23Turbo iden...Ska man skratta eller gråta eller helt enkelt bara säga upp bekantskapen... :=) Mickqe | |
|
Gråta verkar vara på sin plats....=) |
|
| Vad gör man inte för att få fart i en gammal bil =) | |
|
Svår fråga.... Skratta eller gråta alltså. Men det är ett faktum att detta inte alls är ovanligt. Enligt många skall detta vara det bästa och billigaste sättet att ha riktigt roligt på bana. BMW med sin utomordentligt välbalanserade kaross och en vridstark volvo motor. Fördelen är att du kan köra hårt och mycket det klarar karossen och om något skulle skita sig i motorn är det bara att byta. Lätt meckat och billiga delar. För den som vill ha roligt för lite pengar är detta ett ypperligt alternativ. Å andra sidan är en BMW alltid en BMW och visst svider det med Volvo delar i en sådan. Själv har jag en Volvo 242 med en B23 turbo, iofs inte klar med den kommer gå fort (bara rakt fram, men det är alltid nåt) |
|
Erik Andersson |
jag som inte ens vågar parkera intill en volvo i fall dom smittar!! ööö jag åker i mors avdankade 245a med B23F i vinter vilken skit :( Tacka vet jag Tysk ingenjörskonst |
|
Säg upp bekantskapen eller ta honom till en psykiatriker.... //Cosmos |
|
|
Gråt inte. Han hade likaväl kunnat montera i en japansk motor... Men visst är det en synd. |
|
|
Hällre en supra motor än en volvo. BMW + Volvo = nää kan inte komma på ngt som kan vara värre. Rydberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.