|
|
|
|---|---|
|
Hej pa er... ar i USA nu och fick se 325is som bade E30 och E36. Visste inte att det fanns 325is, har bara hort talas om 318is och 320is. Nagon som vet vad dessa bilar "bestar" av, typ hk, 24Ventilsteknik etc.etc...? Diesel-räsern | |
|
Om jag minns rätt så är 325is samma sak som 325i här. Detta för att amerikanerna enklare skulle hålla isär 325e och 325i som det ju är ganska stor skillnad på. Alltså är det den helt vanliga 325i här i Europa som kallas 325is på andra sidan Atlanten och det är därmed M20B25-motorn i fronten på den. 170 hästar alltså. Detta vad gäller E30. Vad gäller E36 så är 325i i Europa samma sak som 325is i USA. Samma sak där alltså. Fast nyare saker. Den helt vanliga M50B25-motorn fast den kallas 325is på andra sidan pölen. 192 hästar där som här. |
|
|
Nja...;) E30: 325is är som en vanlig 325i är här men med följande standard utrustning: IS-läpp, lilla spoilern bak, sportstolar, m-chassi(men med 12mm krängare bak), diffbroms, dimljus, all el, taklucka, m-ratt, ac(tror jag) och skinn. I USA finns följande E30 325:or: 325is, 325i, 325es, 325e och 325. E36: I USA använde de is beteckningen på coupeérna. Lika som Ci används på E46 nu. Båda/alla hade exakt samma motorer som icke is och lika som vi har här. |
|
| Se där ja. Då var jag ute och cyklade. :) | |
|
okej, kan sakert stamma... ska forsoka titta in i en E30 om jag ser fler om det ar all el tex... Diesel-räsern |
|
| förresten, 325is -87 (före "face liften") har inte is-läppen utan en hel fläskig frontspoiler. Hela biten under kofångaren är speciell bara för den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.