|
|
|
|---|---|
Grubbe |
Varför vill man alltid byta bil? Varför kan man aldrig någonsin vara nöjd och njuta av den bilen man har? Varför är det så viktigt med bekräftelse ifrån andra människor? Hur ska jag göra för att vara nöjd och glad med den bil jag har? Vafaaaaaann... |
| :)) hade jag hört det där från nån som hade en 316 eller 318 så kunde jag förstå det men du har jo en av BMW finaste bilar vad mer kan du begära ? möjligtvis en M3 E-46 men allt annat vore jo att byta ner dig tycker jag :)) dte här hjälpte dig hoppas jag på nåt sätt | |
|
bbd = bigger better deal :) du köper en bil som är i fint skick med bra utrustning till ett bra pris, sen efter en tid börjar det dyka upp motorstarkare varianter med mer utrustning inte så långt ovanför den prisnivån du gav för din...klart man vill byta :) gav 58 för min e36, väldigt välskött utan speciellt mycket utrustning men välservad....visst har man sett många e36, 320,325 med skinn,ac,färddator och massa annat lullul i samma prisklass, så visst kan man ångra sig ibland :) MVH Johan K |
|
|
Tro det eller ej men jag är nöjd med min. Man ska inte prova nyare BMW det är nog det bästa tipset.... |
|
|
har köpt 6bilar + 1lätt LB inom loppet av ett år.. en gav ja bort till syrran för hon tar KK här närsomhelst.. 2 har ja sålt.. 1 är till salu.. 1 ska skrotas.. så snart har ja bara BMWn o min MB 307D kvar.. ska bli så skönt o bara ha två st.. fast ja har iof lessnat pga. att alla bilar inann bmwn va motorsvaga som störst hade ja en 2.0 opel omega.. och så har det ju varit en hel del skruvande.. Fast för tillfället är ja nöjd.. körde polarns s40 2.0t 98 lr 99a chippad m.m för nån da sen o vandtrivdes bakom ratten ja verkligen längtade tillbaka till min 93a.. |
|
|
Ingen aning hur man gör, för jag lider av samma problem som du. Har t.o.m sålt bilar efter en vecka för att jag tröttnat. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
Grubbe |
Herr Gaspedal: Upplever inte du också det som jobbigt? Jag själv får en fruktansvärd ångest för att jag blir less på bilen så fort. . =/ |
|
ja.. kan inte mer än hålla med... har ägt bla Nissan 300zx Å 9000 aero.. å nu Bmw men nöjd blir man ju aldrig... Dock vore en 911 kul å prova att äga.. men blir man nöjd då?.. troligtvis inte! Har faktiskt kört en -88 911 carrera.. och det kändes att det var nått speciellt:-) BMDoubleV Länk |
|
|
Skaffa en kärring , som hatar bilar !! Så har du löst det problemet... E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
Grubbe: Jo det är jobbigt. Men det är ännu värre när man haft en del bilar och sedan inte vet vad man ska ha sen. Ska vi byta? =) Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
Lägg ner lite hjärta och själ i bilarna, pyssla om dem och gör dem fina så känns det i alla fall svårare att skiljas från dem. Köper man ett as och kör skiten ur den så är det klart att man snart tröttnar. Visst lever vi i ett slit och släng samhälle och ska väl bete oss på detta vis för att driva världsekonomin framåt, men vi kan väl skynda lite lagom va? Själv har jag köpt mig en udda bil, dels för att jag inte gillar mainstream, men så sticker man ut lite också. Nu har jag inget jätte behov av att alltid synas och höras, men visst, tycker någon att min bil är fin så blir man ju alltid glad. Bäst är ändå att jag själv tycker att bilen är så jäkla fin. Önskar att den aldrig börjar rosta eller går sönder så jag kan behålla den för alltid. Men visst kan även jag tycka att det finns andra snyggare och starkare bilar än min, men knappast till samma pris. Ärligt talat så finns det nog ingen bil jag skulle vilja byta bort min Z3M coupe mot, skulle ev. vara en E46 M3 CSL, men jag är inte villig att betala mer en det dubbla för det och alltså känner jag mig ganska nöjd med det jag har. En annan anledning till att jag känner mig nöjd är att Z3 M coupe var min drömbil ända från första stund jag såg den, att nu äga en är som att leva i en dröm (mardröm då servis, trim och styling ska betalas, men ändå). /Richard |
|
| Köpa sig en Ferrari Modena eller Porsche GT. Då tror jag att de flesta skulle vara nöjda, lääääääääääääääääääännnnnnnnnnnnnnnn......GE;) | |
|
"Varför är det så viktigt med bekräftelse ifrån andra människor?" Ja du...köper du bil på dom premisserna så lär du aldrig bli nöjd... Jag köper bilen för att jag gillar den...inte efter vad andra tycker... |
|
|
Jag har ägt och kört min 3.0S -72 sedan 1979! Det här är mina grundknep: - du måste kunna och vilja meka själv! Eget garage är nog ett krav för det blir med tiden MYCKET arbete med bilen om du vill behålla den länge - agera alltid som om du kommer att behålla bilen "för evigt". Det får inte finnas några fel som är "för dyra" att fixa till! Börjar du samla på dig stora och små fel som inte fixas till har du snart tröttnat på bilen Så småningom är det bra om du: - köper på dig några reservdelsbilar som du skruvar isär och spar delarna. Du får också rätt snart bestämma dig för vilket system du skall ha för att hitta alla delar du samlat på dig. - lär dig svetsa, rostskyddsbehandla, blästra och lackera/måla. Utrustning för detta har du naturligtvis i ditt garage. Sådär, nu har du förutsättningar för att köra din bil i kanske 50 år och 100-150.000 mil. Här kan du läsa om hur Irv Gordon gjort i USA för att köra sin VOLVO P1800 1966 i mer än 2 miljoner miles (322.000 mil) Länk Mina snart 65.000 mil är ju nästintill "en piss i havet" jämfört med honom! Per L |
|
|
ställ av bilen gå och hyr en renault twingo kör en vecka med den sen kommer du att älska dim M3 så att du glömmer bort tanken på att byta bil.hahahahahah (RACING&STYLE Malmö) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.