|
|
|
|---|---|
|
kan bara säga Satan i gatan vad den går :-) Tack Bäckis för en underbar motor!!! Trots bara 2-3 plusgrader och helt vanliga hushållsdäck och ett ladd på ca. 0.5-0.6 så skjuter det på nått grymt. Laddet kommer väldigt sent men kommer att bli mycke bättre när jag får min boost controll.Mest impad är jag över hur jävla rapp motorn är redan på undertryck,min gammla M5 motor var inte i närheten så vass,du kan verkligen få snurr på BMW motorer Bäckis:-) Och ljudet vid 8000....:-)) går inte att beskriva...den bara vrålar som en trimmad sporthoj, så nu läggs det lakris runt hela Boliden man måste ju ingjuta respekt redan nu:-) ///Robban | |
|
BILDER?! :D Film hadde vært enda bedre da men :D Gratulerer med oppstart :) |
|
Grubbe |
Boliden? För en Norsjöbo som mig så låter det hela genast mycket mer intressant. :D Berätta mer om bilen! |
|
Någon film kan jag inte fixa känner ingen som har digitalvideo. Bilen är en M535i men en Bäckis byggd M20 turbo motor som kommer att göra sej hörd,den är lättad så som rensad inredning plast huvar både fram å bak,plast rutor runt om, M5 diffklump med uppstäckt diff till ca.80%,ZF-låda från M3 sen kommer jag att montera en godkänd stårtbåge så jag kan köra Torsgatan bilder på motorn har jag se länken. Länk |
|
svintoleffe |
Det är kanon att du har varit ut o gasat. Jag hörde den motorn på bmw träffen i gävle. Den lät skönt då. Hoppas det går bra i sommar. Bmw-Power MVH Leffe |
|
Denna länk funkar bättre för mig: Länk Kör du med öppen tratt på gatan? Annars verkar det vara en helskön färg på bilen!!! Skulle dock vilja se den i sin helhet. |
|
| Underbart Robban! Längtar tills jag ska upp till Jörn igen, då ska jag provköra :-) | |
|
Oj då!! ursäkta länken,det blev visst lite fel,ska naturligtvis va den som NoSpeed lagt ut. Att jag kör helt utan filter beror mest på att jag inte hittat något vettigt ännu. Bäckis ingen längtar till Jörn.... men jag förstår vad du menar;-) |
|
| Pickis, vad är det exakt för intercooler du använder dig utav? Jag håller också på att bygga en m30 turbo och tycker att din lösning verkar synnerligen vettig. | |
| edvard: jag vet faktiskt inte vart den kommer ifrån,du får fråga Bäckis för det är han som grävt fram den,jag har bara kapat till den och gjort nya gavlar. | |
| Ok. Får höra med honom då. | |
| Intercoolern kommer från mig ursprungligen och är troligen det fetaste man kan hitta i intercooler väg. Den är troligen från en dumper och var när jag hade den 110cm bred, 50cm hög, ca 12cm tjock. gavlarna var gjorda i ca 6mm tjock aluminium och toppen på dem var gjorda i 10mm alu. Den var m.a.o gjord för något som skulle gå med ett HELVETES tryck. Mycket manlig, och frän... | |
| Ok. Och hur i hel-vete ska man hitta en sån där då =) Troligtvis inte så där allt för enkelt. Nå jag får hitta något annat antar jag. | |
| Pickis har väl en bit kvar? | |
| Joo jag har en bit kvar men den är ju bara typ 10cm hög men fortfarande 110cm bred,kan det va nåt att ha??? | |
|
Läckert som tusan Robban! Hmm, körde Televerket BMW där uppe eller vaffan har du gjort för att få lacken orange!?!? ;) |
|
| Pickis: Är ju kanske i minsta laget. Nåja. Får fortsätta leta. | |
| Matte: Haha!! det är bara motorrummet som håller den färgen,bilen i övrigt är samma som din dock väldigt matt o trist på en sida (solblekt) kommer att bli en omlakering när prestanda biten är klar. | |
| det är inte din e28 som är kortad va? har hört nåt om en e28 som skall vara kortad å bli lite vass uppe i norrland nånstans? | |
|
jimbooo: Nej nej!! den bilen finns i Umeå tror jag, och i den sitter visst en M5 motor med turbo och lenco låda förmodligen mest byggd för strippen i motsats till min bil....hoppas den dyker upp i sommar. |
|
|
Länk Här är adressen till den kortade E28:an. Han hade tydligen fått ihop en M30 528 motor och M5 3,6 liters toppen. Så fick den en E36 M3 front (inklusive lysen och njurar o s v). Den ser lite konstig ut, men jävlar va fränt ändå. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.