|
|
|
|---|---|
stefan 540 |
Hjälp någon! Jag har bytt bromsar på min 540, E34. De nya bromsarna består av M5 345mm:s skivor + Porsche GT3 ok. Dom funkar jättebra första fyra bromsningarna. Sedan börjar dom slå mer och mer, värst är det vid lätta inbromsningar. Vid hård bromsning, om jag trampar till ordentligt, slutar det vibrera. När jag kör i låg hastighet och bromsar svagt (hela tiden) så känns det som om bilen pulserar. Skivorna är inte nya, men dom är omsvarvade. Hade inga problem innan bromsbytet. Kan det vara skivorna? Jag har prövat två uppsättningar skivor, båda begagnade dock ok, jag har kvar problemet iaf. Finns det någon som har förslag på vad jag skall göra. Tack! //Stefan |
| är oken nya? beg? och i såfall renoverade? löper kolvarna lätt tillbaks? | |
| Har du dragit åt hjulmuttrarna med rätt moment? | |
stefan 540 |
ja oken + klossar är nya hjulen dragna med mutter maskin. Vad ska det vara för moment på m5-93 fälgar |
|
Prova med att byta ut bussningarna till bakåtgående länkarmar till M5. De är grövre i sin gjutning, + att om de som sitter inte är helt friska kan du få vibrationer vid lätt broms. Har haft problemet själv, försvann då jag bytte ut bussningarna. Då hade jag ändå nya bussningar innan, dock inte M5. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.