AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
417

Problem med torkaren!

Tjena,

Va med om nåt konstigt idag när jag körde min 320(92). Vindrutetorkararen gick helt plötsligt igång. Jag stälde då in i "0" läget och trodde att jag kanske hade råkat träffa spaken. Efter 5min gick den igång igen, trots att jag ställde in på alla möjliga lägen så gick den inte att stanna. Fick då köra hem i det läget och stängde av bilen. Får nu titta lite närmare imorgon.
Min fråga är om det finns flera som har varit med om nåt liknande?

Tack!
Shan
det är säkert nåt med spaken
ta ut den o rengör ordentligt med nåt lämpligt medel.
det kan har kommit in skit som gör att det bli kontakt o då går de igång av sig själva

Mvh zacka

Kör:
Opel calibra Turbo
Bmw 520i
Tack för synpunkterna.
Var ute och körde idag helt plötsligt så stannade torkaren MEN när jag sen skulle åka hem igen så gick den igång igen.

Attn: CALIBRAMANNEN
Jag ska nog ta ut spaken men är det lätt att ta ut den?
Anledningen till att jag inte vågar är att jag är väldigt bra på att ta sönder saker.

/Shan
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Hej
Jag har samma problem på min 318i -93. Den började som din och höll på att starta och stanna i typ 2 månader. Men nu har de häng sig helt. Jag har tagit av säkringen, vet inte hur jag ska laga det. På BMW assisstans, där man får gratis råd av en expert, sa de att det antingen var ett relä eller torkamotorn som krånglar. Hör av dig om du hittar felet.

MVH

Stefan
Attn: Westerdahl

För tillfället har jag också tagit av säkringen.
Jag sökte på gamla inlägg här på forumet och de flesta har tagit relät som orsaken till problemet. Eftersom det är problem med intervallen så tror jag inte att det är torkarmotorn. Ska försöka hitta relät först och se om det hjälper vid byte. Läste i ett tidigare inlägg att det största relät i säkringsboxen ska vara för torkarn.

/Shan
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Hej igen
Såg ett inlägg där det stod att relät sitter bakom handskfacket. Ska kolla upp det.

Hörs

Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.