|
|
|
|---|---|
sad |
Sitter det 25% diff på alla 325 e30 eller är det tillval från fabrik,ska nämligen köpa en 325 och jag bara måste veta !! sad |
|
Diffbroms var tillval till E30 325, inte standard alltså. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| hur ser man skillnad på en diff med broms och en utan rent fysiskt, man vill ju inte bli pålurad en utan broms? | |
| lättast är om du hissar upp bilen på ena sidan och lägger växeln i friläge.om det då går att snurra på hjulet så har den inte diffbroms. | |
| Eller åk till en parkering, lägg i ettan, vrid ratten och gasa :) | |
| haha... helt rätt p3r... =) | |
| Vet att det inte är nån diffbroms på min men jag tänkte BYTA till en klump med broms och då vill jag ju inte bli lurad att köpa en utan broms så jag vill veta hur man kan kolla själva klumpen?? ...lär ju inte hjälpa o slänga ut klumpen på en parkering! =O) | |
| de med diffbroms har en modellbeteckning som börjar med ett S. | |
|
Enklast om klumpen är lös är att känna på utgående medbringare, dom skall inte kunna rotera år motsatta håll. Håll fast ena utgående medbringaren med handen och vrid på den andra utgående eller den ingående, kan du inte hålla emot så är det diffbroms. Snurrar dom obehindrat fast än att du håller fast ena utgående så är det inte diffbroms! ///Magnus |
|
| Tackar för dom svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.