AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
989

Fortfarande spikningar?

Har fortfarande spikningar i min motor m20/b25... har portad topp med en 314graders kam, trimmchipp från turbocenter. bytte härom dan spridare från en 535a samt lmm från den samma, kör på 98oktan... men spikningarna kommer vid 4000varv, vad mer ska jag göra?? Är den nu bara att mappa som gäller??

Mvh Englund
har du backad tändning? trimchip säger du, ett som är till en turbomotor eller sug? vad laddar du? höjt soppa tryck? mm mm svårt att säga utan att veta vad du har testat å vad ,mer du h ar gjort

---
WWW.JK-RACING.SE
gt
22
gt3rs
E30 325 -89
tjenare Englund!
skicka ett sms någon dag så vill jag möta dig med min 272graders kam!
ha en glad påsk

mvh Niklas johansson "GBG"
0733210813
Köpt Bengans gamla chip eller?

Mvh Per
sm
97
smokey
M5 3,8 -92
Testa att byta till hårdare stift! Gick bilen bättre med 535 grejerna förövrigt då?

MVH
>jimbooo- nä det är ingen turbo...btren är original men det är samma som sitter i 535an men man kanske ska skaffa en reglerbar en?...--> håkan 535 tja lite skillnad men jag tror att grejerna måste mappas ?? kanske...dyrt! men ett par stift kanske man ska prova med

MVH
Någon mer som har nåt bra tips då??
Hej. Det problemet brukar kunna avhjälpas genom att släppa på fjädern ett par kugg i LMM, då suger den upp klaffen lite lättare och ger alltså en högre signal vid 4000 rpm. Ofta med vass kam lär man göra så ändå för att få tomgång då vassa kamaxlar ger mkt svagt undertryck.
>>>Bäckis, man tackar för tipset. Ska hem och prova det nu i dag ;)
MVH /// Niklas
ett vanligt sugchip höjjer tändningen men d visste du va? å d e inte så optimalt vid turbo

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
jimbooo> Vart läser du att det är en turbo bil det är frågan om?
Han sa tom att det inte var turbo :)
hehe å fan, får ursäkta måste ha lämnat hjärnan på jobbet eller nåt =)

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
hehe... som sagt ingen turbo.. ska prova att ställa in LMM;en snart men lådan är nere nu för tillfället så det får bli om ett tag! men jag vet inte vad exakt vad för chipp som sitter i bara att det är ett trimm från turbocenter. Bordet gå att mappa om det??

Englund
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.