|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver hjälp med att få reda på hur jag ska göra med elektroniken, jag tyckte jag hade kollat allt men när jag väll fick den på plats så var det en rund stor koppling på den nya motorn medans kopplingen på bilen är en "Fyrkantig?" den på motorn har 20i sladdar medans den på bilen har 10?? vad ska jag göra?? jag är tacksam för all hjälp! mvh //Andre´ Holmen | |
|
Du måste nog byta kabelhärva och data box. 325i har Motronic. och 323i har L/LE-Jetronic. Eller använda insprutet från 323:an. Men det är ett sämre alternativ ur effektsynpunkt. |
|
|
Jo jag har kommit fram till att jag måste fixa nya kablar fast det är typ omöjlitg att hitta det! Det är inte aktuelt att byta insprutningen för då tappar man ju hela grejjen med att byta?? tack för hjälpen! mvh//Andre´ Holmen |
|
|
Som allt så tittar ni väl på www.e30.de när det handlar om ombyggnad på e30? Länk Länk |
|
|
Här finns lite info. Iofs gäller det Motronic i E21, men Motronic infon är ju användbar. Kabelfärger och sånt. Länk If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
har en härva till motronic + en box om du är intresserad ? |
|
|
Jag är riktigt intresserad av dom grejjorn! vad ska du ha för dom o vart bor du? Vad e dom från för årsmodel? mvh //Andre´ Holmen |
|
|
hade samma problem när jag bytte förra sommaren... men jag sålde min motor och köpte en ny *S*=)=) ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
Hehe de lä ju bra att du sålde den o köpte en ny! Vadköpte du för nån då? Holmen |
|
|
en trimmad 320 motor som va helt revoverad...gick bättre än 323a motorn... ///Dont Force Me i Can Explode\\\ |
|
|
okej, ja men den trimmade 325:a motorn som jag har tror jag går ganska duktigt bara jag får igång den nu =( Holmen |
|
| "Andre´" du har mail ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.