|
|
|
|---|---|
|
hej har en kompis som är osäker på vad han har för maskin i sin e30 det ska va en 320 men den går som en 325a. är det några andra detaljer än motornumret som man kan se om det är en annan motor. Tacksam för svar då vi rivit av toppen och ska beställa grejor till den. Glad påsk. MVH/C | |
|
då är det ju enkelt att se om toppen är av ! 325 kolvarna har en grop i kolven samt 84 mm i borr, medans 320/323 har en plan kolv |
|
|
då är det ju enkelt att se om toppen är av ! 325 kolvarna har en grop i kolven samt 84 mm i borr, medans 320/323 har en plan kolv |
|
|
tack så mycket ska åka ut till garaget senare och kolla. MVH/C |
|
|
det är urgröpt i kolvarna så då antar jag att det är en 325a? stämmer det finns det mer sätt att kolla om det är så? tack så mycket mvh/C |
|
|
om det är 84mm borrning så är det en 2,5l ! Annars är det en utgjutning på toppen, på avgassidan där det står (2,5) om det är en 2,5l motor ! |
|
|
det står 2.5 på toppen. finns det olika modeller ochså på 325 motorerna eller är topparna domsamma ska beställa grejor idag tänkte jag kam och prylar. MVH/C |
|
| då är det bara att beställa ! det enda jag vet som skiljer på 2,5 l motorer , är att det är lägre komp på motorena med katalysator ! | |
|
tackar för svaren MVH/C |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.