|
|
|
|---|---|
|
Skulle bara vela få en sak bekräftad nu, sitter hela tiden och tänker på om topplockspackningen håller på att gå åt he---- Det är så här att min tempmätare är lite lite högre än mitten, å jag menar lite verkligen, det är typ bara 1-2mm över mittensträcket. Men jag är ändå orolig, kan ju lika gärna vara tempgivaren som ska till å bytas! Det ryker inte ovanligt mycket heller ifrån avgas. Kan ni hjälpa mig med att klura ut detta?! (är lite skraj) Mvh, Jimmy //BMW-power | |
|
Prova lufta kylsystemet,kan vara en luft ficka någonstans som får tempen att vara orolig |
|
| Så har min tempmätar varit sen jag köpte bilen. Frågat när jag har servat bilen och när jag gjorde M-test när jag köpte den och det ska inte vara något fara. Men om mätaren börjar röra sig etc så MÅSTE man kolla vad det är. Men ligger den stabilt 1-2mm över mitten ska det inte vara något knas. | |
|
///Mackan: Tack för tipset! Rickard Nordenström: Det var skönt att höra! //BMW-power |
|
|
min ligger 0.5mm över mittensträcket, aldrig mindre, aldrig mer. så det är nog helt normalt om den ligger kvar där, den ska itne röra sig även om du smiskar bilen lite eller kör i stan.. gör då inte min iaf. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
| Ligger inte alla där omkring? Min ligger där alltid när den blir varv, även om jag kört på 5000v/min i en halvtimme. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.