AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
915

Erfarenheter av Autosam i Malmö?

Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Verkar vara bra priser på bilarna här och de verkar köra som specialitet att plocka in maxade bilar som saknar ngt viktigt, t.ex. skinnklädsel vilket ger attraktiva priser (ifall man kan avvara skinnet eller står ut med pippigult vill säga).

Någon som har några erfarenheter av att handla/fundera på bil från Autosam? Just nu har de en 535iA från -99 med 14.000 på mätaren som verkar lite intressant för undertecknad. Lite misstänkt miltal (vanligt skruvtal), men iaf. ingen 96:a med de milen. Vet inte när den är uttagen. Bilen har allt viktigt men saknar skinn:

Länk

Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Åkte dit och kan nu ge lite info om Autosam.. 535:an var precis såld. Iofs. såg den helt ok ut på utsidan, fin lack och inga flisor borta på ngn fälg. Hyffsade däck. Dock så gav det andra bilbeståndet en del rysningar efter ryggraden...

Dels så hittade jag den 528iA touring, silver, som jag tittat på efter en privatannons i Blocket tidigare, det är den andra bilen jag nämner i denna tråd med böglarna:

Länk

149.000 ska man ha för 528:an. Undrar just om man tror på det själva.

Dels så har de en 740iA -95 som gått 13.300 mil enligt mätaren, men som helt uppenbart är skruvad. Rejält sunkig bil med matt lack, rejält blästrad huv och ett allmänt sunkigt intryck, bl.a. så var ratten nästan nednött vid tumgreppet. En bil som bara gått 13.300 ser inte ut så. Varningsflagg utfärdad för denna firma alltså även om jag inte skall döma helt när jag inte grävt djupare än så här. Priset var bara 75.000 för 740iAn, men det är ändå rejält mkt för en bil som lätt kan ha knallat 30.000 i verkligheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.