|
|
|
|---|---|
|
hela klimatanläggningen lägger av nu o då... displayen dör och inget fungerar... vart ska man felsöka?? äckligt enerverande! har tagit ut stereon och dragit i kablarna till ac:n men utan resultat. har samt ibland ett rasslande ljud från ac pumpen. kanske ett lager?? | |
| Standardfel på e36. Byt klimapanelen till en ny. | |
|
ok.. kan det inte vara glappkontakt eftersom det ibland lyser svagare resp starkare.. |
|
|
Har samma prob på min... som sagt standard fel! Bara o byta disp om man vill få det att fungera! Dock inget som stör mig... allt står ju ändå på tyska! Så jag låter det va trasigt! Förresten... va går en ny DISP på? (Lilla färd datorn) |
|
|
Går utmärkt att laga den. Är en blå liten kondensator innuti panelen som man får löda om. Sök på "klimapanel" så kommer du hitta lite tips. |
|
|
Någon som har en bild på vad det är som ska lödas om? Jag lödde lite på min konakt och trode att jag hade sönder den men efter det så har den inte strulat något överhuvudtaget, fungerar perfekt. Det skorrande ljudet från kompressorn har jag också, och har mer eller mindre bestämt att köra tills det rasar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.