AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
449

Påställt för säsongen med nya fälgar, men med problem!

har legat sjuk i maginfluensa sedan i tisdags kväll, men tog ändå mod till mig att rulla ut e36:an i onsdags och sko den med 17" och satan va bra det blev :) hursomhelst så har jag fått lite problem nu! airbaglampan och bromsslitagelampan har tänts...airbaglampan har jag utlöst själv genom att jag tos loss instrumenthuset för att byta lampor utan att koppla från batteriet, men slitagevarningen skall väl inte tändas?

bilen har nya belägg och skivor runt om (inklusive nya slitagevarnare) sedan ett år tillbaka ca, förra ägaren som bytte...
kollade när jag bytte fälgar och beläggen är inte slitna, mycket slityta kvar på dom, och skivorna är fina dom också....lampan tändes i samma veva som airbaglampan (när jag lossade instrumenthuset utan att koppla av batteriet) så jag undrar om jag kanske kan ha förstört något känsligt? vill ju inte behöva byta hela instrumenthuset eller något sådant, men om det är enda sättet att få lampan släckt så får det bli så..

batteriet har varit avkopplat under hela avställningsperioden, varit påkopplad kanske max 2 timmar sen i november....har testat att stå med tändningen på i 30 sekunder och koppla av batteriet igen, men det hjälper inte....

någon som har en ide?

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.