|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är det kanske nån som vet hur det kan komma sig att mitt BMW orig larm+imobolizer plötsligt inte längre går att styra via fjärren?? Var ute och körde igår, sen när jag kom hem och skulle aktivera larmet med fjärren så funkade det inte:( trodde först det var batterierna som tagit slut.Så jag sprang hem och tog reserv fjärren, men den fungerade inte heller :( alla säkringar i säkrings boxen i motorumet är hela! Har larmet kanske en speciel säkring nån annanstans i bilen ?? Har provat att initiera fjärren,det som man gör efter att ha bytt batteri, men det funkar inte heller :( Skulle vara mkt tacksam för er hjälp! | |
|
Fungerar centrallåset som det ska? Tänds innerbelysningen när du öppnar förardörren. Och när du lyfter förardörrshandtaget? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
När jag vrider om låset i förardörren, så låses bara den dörren! andra dörrarna + bagaget+tanklocket låses INTE. Innerbelysningen tänds iaf :) kan det inte vara nån speciel säkring nånstans ? Tack på förhand! |
|
|
Vad händer om du låser från passagerarsidan? Vad händer om du låser från bagagen? Det sitter säkringar till larm och centrallås under baksätet till vänster. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag glömde nämna att de hela gäller en M3 e36 cabb -97. Finns inget lås på passagerarsidan.låser jag bagaget så låses bara bagaget. jag har lyft på hela baksätet, men hittar bara en dosa med ABS på! var hittar man fler säkringar i en "cabb" ? |
|
|
mitt larm (ej original) betedde sig ungefär likadant, dock funkade centrallåset. Problemet visade sig vara att fjärrkontrollen hade kodat av sig (ja så sa larmkillen). Jag fick vackert investera i två nya fjärrkontroller. Marianne |
|
|
Tack för ditt svar Marianne! Erikw: Vad tror du som verkar kunna detta med el :) ? Tack på förhand. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vet inte hur originalnycklarna är på en -95, men har du bytt batterier och det tagit mera än en minut så måste du initiera bägge nycklarna samtidigt för att få fjärrkontrollen att funka till lås och larm. (om det är lika som på en E39-96) ///MVH Hasso Länk |
| hasso: detta gäller en M3 -97. Jag har inte byttat batterier i fjärren, men provade ändå att initiera fjärren... men det fungerade inte :( Så jag undrar om larmet + centrallåset har sina säkringar på ett annat ställe en säkringsboxen under motorhuven? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.