AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
584

Inspektion fråga

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Vad menas med Inspektion II (12.900)? Vad innebär Inspektion I, eller II? Jag har för det mesta haf BMW av äldre modell där de bra servicelampan (inspektion) tänds och man vet att nu är det dags för servic, men hur fungerar det på de nyare, exempelvis min 323?
stefannorr
Insp 1 mindre service och insp 2 stor service.
Service sköts så här oil-insp 1-oil-insp 2 däremellan kan de va kylvätskebyte,bromsolja m.m.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tackar, när jag vrider på tändningen på min bil så står det Inspection II (12.900), men det försvinner sen och milen minskar för varje gpng, så nästa gång kanske står det Inspection II 12.500.

Vad innebär det? nån som vet?
to
268
tooon
325ix -07
De siffror du ser är angivna i km och inte i mil. De räknas ner allt eftersom du kör och även beroende på HUR du kör.
Det är dags för inspektion/service när räknaren står på 0.

I ditt fall är det dags för Insp.2 om ca:1250 mil. Detta speglar sällan exakta avstånd i mil utan bränsleförbrukning, kallstarter o s v påverkar också hur snabbt det räknas ner.

Man kan säga att du har 2500 liter bränsle att förbruka mellan varje service/inspektion - sen hur långt du kommer på den mängden bensin är ju olika varje gång beroende på körsätt.

/ Peter
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
toon//

Tack så mycket:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.