|
|
|
|---|---|
|
Hejba. Har sökt men hittar inga inlägg om vad som skiljer i grundutrustning mellan en 523 och en 528 e39 -97/-98/-99. Finns det förklarat någonstans på webben, eller är det kanske rentav någon som kan det utantill? Jag ligger nämligen och samlar kraft inför ett inköp av just en 523 eller 528 e39, av någon av nämnda årgångar .. därav funderingen. Jag glider iofs omkring redan idag i ett under av Tysk Precision .. VW Jetta! :P --Daniel | |
|
Tjenare. Grundutrustningen är samma men sen kan man ju skräddarsy de tills man går av. Jag köpte en 528-98 touring i höstas och det är den bästa bil jag ägt. Min är fullutrustad med allt utom regnsensor. Mitt enda råd är köp, köp, köp. mvh riLLe72 |
|
|
Länk Kolla länken, tillvalsmöjligheterna är oändliga som rille72 säger... /Udo Dirkelsniff |
|
|
Mig veterligen så hade svensksålda 528 Xenon och läder som standard från och med -99. Annars skiljer ju motor och bromsar. Innerbelysning mm skiljer också i standardutrustning (myspys belysningen med dioder och läslampor fram/bak). Finns säkert mer men "allt" utom motor och bromsar gick ju att plocka på via utrustningslistan. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Länk | |
|
En sak som skiljer är antalet krockkuddar. Från början (-96) fanns bara en som standard, och -99 är det sex som standard. Flera kunde naturligtvis fås som tillval. -99 introduceras dubbelvanos (523), så motorn byter beteckning till M52B25TU, där TU står för technical update (fast på tyska skulle jag tro). Vet inte om det gäller 528 också. Ingen prestandaförändring om man tittar på siffrorna, men dubbelvanos lär ge bättre moment på lägre varv. --/Peter BMW -- Break My Window |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.