AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
847

Ger pedalen full gas ?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Tja alla!
Tänkte idag på vilket bra stopp för gaspedalen som sitter på bilen, stadig bult, lättljusterat..
Men, när jag trycker plattan i mattan, så går det att trycka ner gasspjället ner lite mer för hand.. är det bara att justera ner pedalstoppet lite till, tills fullgas = max på spjället ?
Eller är det nån sorts marginal som ska finnas ?
Man vill ju inte gå miste om några små hästar i onödan :)
kan du inte gasa till varvstopp som den är nu?
lazereye: kan du inte gasa till varvstopp på halvgas????????
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
hehe, varvstoppet är inga problem, men det behövs inte fullgas för det.
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Intressant fråga...
Men varför skulle BMW strypa bilen den vägen? tror den sitter där för att man inte ska ha av nånting när man är gasglad.. :)

---
King of the road
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Menar inte att den är strypt, utan att saker slits, stäcks med åren, så att man får ett spel.. och inte full gas..?
Är det max spjäll vid plattan i mattan för er ?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Mer gas = snabbare till varvstoppet = bättre acceleration

Så varför undrar ni om han inte kan nå varvstoppet med halvgas?

Klart att den pedalstoppen kanske ändras med åren... prova justera och se om de blir skillnad. Räkna varven så du kan återställa.
svintoleffe
Det enklaste är väll ändå att man är två personer, en trampar gas pedalen i botten.
Och den andra känner på spjället när han har gastat om det ger full gas, då får man svaret.

Bmw-Power

MVH Leffe
Är det inte detta han skriver i första inlägget?
Klart att det blir lite spel i vajrar osv med tiden. det är därför det är justerbart.

FP
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
aa.. hela funderingen är om plattan i mattan ska vara = max på spjället.. eller om det är dumt att spjället går i botten vid max gas. (slitage)
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Tyckte min 318iS var liite väl slö när jag köpte den. Så jag kontrollerade om spjället öppnade för fullt vid fullgas, det gjorde det inte. Justerade både på muttern under pedalen och på justerskruven vid gasspjället. Sedan gick bilen som den skulle!

------
BMW CS #04839

Min 525i: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.