|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått mig ett trevligt litet missljud, och vi vet ju alla hur glada vi blir när sånt händer. Ljudet är ett rytmiskt dunkande från framvagnen som blir värre vid vänstersväng. Jag har sökt, men de flesta grejor här handlar om bakvagnen. De trådar jag läst om dunkande ljud handlar mycket om bromsskivor, hjullager och bussningar. Vad är detta, och varför hörs det allramest vid just vänstersväng? Väldigt underligt. | |
| Dags för byte av spindel-led kanske? | |
|
Det har redan hänt. Båda är bytta. |
|
| Hjullager? | |
|
Kanske det. Bilen var just inne på inp 2, borde inte sånt ha upptäckts då - eller gör de som jag tror, byter vätskor och filter och lyser lite med ficklampa här och där? Andra möjliga svar? |
|
|
Om det är hjullagren, kan man köra med det utan problem? Jag menar inte resten av livet, utan så man kan ta sig hem från påskresan :-P |
|
| Jag hade en 320 (e36) som hjullagern (högerfram) var slut och jag körde med den en månad innan jag bytte. Kör försiktig så går det nog bra. Måste även påpeka att jag gissade direkt att det var hjullagern i min bil som var knas då jag fick en massa gul medel *EFTER ATT JAG TVÄTTADE BILEN* (såg ut som rost) på fälgen. | |
|
Tack för det. Det är ändå dags att byta bromsbelägg, så det får bli ett ryck snart då. |
|
|
Kan också vara stötdämparlagringarna. alfatok.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.