AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
960

Skräckupplevelser i trafiken

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
I några trådar den senaste tiden vi kunnat läsa inlägg om 'skräckupplevelser' i trafiken och annorstädes. Tänkte höra om ni har några sedelärande historier att berätta?

Själv börjar jag med följande bidrag:
För 7-8 år sedan skulle jag skjutsa min dåvarande fru till en läkarundersökning, eftersom undersökningen var sådan att hon inte kunde köra själv. Vi satte oss i M5:an och smög iväg på smågatorna i villaområdet. Kom fram till en korsning med väjningsplikt, där vi skulle till vänster. Från andra hållet kom en Vlovlo 245:a, alltså från höger eftersom jag skulle svänga vänster, så jag stannade och inväntade honom. Det tog lite tid, Vlovlon 'hoppade' sig över korsningen och rätt emot oss! Innan jag hann reagera, rammades vi av 245:an 'långskepps' så att hela västersidorna skrapade mot varandra, backspeglar och sidolister flög och det brakade som tusan. Jag stod alltså still! Till min förvåning fortsatte Vlovlo-föraren bara sin ryckiga och vingliga färd, så jag snodde runt i korsningen och körde efter. Tre kvarter senare fick han dessbättre motorstopp, så jag stannade bakom och gick fram och slet upp förardörren. Killen i bilen nästan ramlade ur, han var så stupfull att han inte ens märkt att han krockat! Jag snodde nycklarna av honom, och ringde till polisen som faktiskt var där på ett par minuter. Polisen berättade efteråt, att killen blivit skogstokig när dom skulle bura in honom, det hade behövts tre man för att få in honom i cellen!
Jag vittnade mot fanskapet i tingsrätten ett par månader senare, han fick tre månaders fängelse för grovt rattfylleri, grov olovlig körning och smitning.
M5:an blev så småningom reparerad på ett alldeles utmärkt sätt, fast jag fick bråka med Trygg-Hansa för att slippa betala vagnskadesjälvrisken - dom tyckte jag var medvållande (suck!)!

/// Gunnar E.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Låter inget vidare.

Gjorde en egen tråd om min upplevelse i onsdags/torsdags natt.

Schnelle fart, Härliche fart.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Jodå Gaspedalen, det var din historia som inspirerade till det här inlägget! Hoppas du hämtat dig..... /// Gunnar E.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.