|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en ny inskaffad Bmw 320 -83 E30. Vet inte vad det sitter för motor i, han jag köpte den av sa att det satt en 323 motor i. Hur ser jag om det verkligen är en 323 motor ??? Sen så är det huvud sakliga problemet att den bara drar rent till 4500 - 5000 varv efter det så börjar det att motarbeta sig. Tror att det kan ha med tändnigen att göra. Var ställer jag den ?? Och vad ska den stå på ?? Tack på för hand Mvh Magnus | |
|
det är bara vevaxeln som skiljer dom åt 323:an är mycket piggare och går lätt över 200km/h det låter som tändningen,för den ska dra bra hela vägen till 6500varv med en viss skillnad vid 3500varv då tändningen ändras automatiskt fördelaren sitter vid generatorn med en trettons mutter som håller fast den, lätta på den och justera medans den är igång ut och testa,har du en strobolampa är det ett plus |
|
|
Tack för svar! ok, men går det se på något annat sätt än att öppna motorn? nr lr dyl typ? Ang tändningen? Vart har man indexmärkena för strob samt vad ska det stå på? Andra förslag? MVH Mange |
|
|
ingen som vet? tacksamm för svar... En vekling fruktar, en veklig klagar, den fege tigger om frid och fred. |
|
|
Tändningen ställer du lämpligast så här:(Gällde min 323i 84).Vakuumslangarna till fördelaren bortdragna o pluggade,motorn genomvarm!!!!!Markera "Z" märket på "svängningsdämparen" med en klick ljus färg.Den skall vara i fas med märket på kåpan vid 3000rpm,med andra ord varva bilen till 3000rpm o vrid tills märkena e i fas!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.