|
|
|
|---|---|
|
Körde som vanligt mellan Göteborg och Västerås och när jag kör förbi krysset E18 E20 kl: 01:30 så tappar motorn plötsligt kraft, låter illa och börjar vibrera kraftigt. Nåväl in till vägkanten och stannar och ser att oljetryckslampan börjat lysa. Det luktar olja och jag går ur och ser att det rinner olja från motorn. Aj då inte bra. Nåväl ringer chefen och han ska lösa det, hoppar in i bilen för att få lite värme och det passerar en långtradare med helljusen tända. Jag skymtar till nåt i väggrenen "i hans helljus" men tänker inte mer på det, nästa långtradare passerar och jag ser att det rör på sig kraftigt i väggrenen och undrar vad det är. Slår på mina helljus och ser att vad det nu är, är ljusblått och rör sig kraftigt fram och tillbaka i vägrenen, slår av helljuset och tror inte mina ögon. Konstaterar att det inte är ett djur. Slår på dom igen och ser att det kommit närmare och nu ser jag att det är en människa som vinglar kraftigt och som kommer lunkandes mot mig i en väldigt fart. Slänger mig på telefonen och ringer 112 samtidigt som personen vinglar ut mitt i vägen. Nu är han riktigt nära och personen ser ut som en förrymd knarkarhippie. Han ser allt annat än snäll ut. Nåväl 112 svarar och jag har helt glömt av var jag befinner mig och nu stegar mannen ut i vänsterfilen och går inåt mot mig och jag ser att han endast har strumpor på sig, ingen jacka och att han har en filt under armen. Pratar med 112 och hon hinner koppla mig till polisen jag hinner precis förklara innan jag får ögonkontakt med mannen och han går mot mig, jag vevar ner rutan och tänker att nu försöker han väl sno bilen, råna mig eller nåt annat. Han frågar med vänlig och svag stämma om jag ringer polisen och jag svarar att det gör jag och bara väntar på att han ska få ett utbrott eller bli våldsam. Han säger nåt i stil med. Åhh nej skynda skynda och så vinglar han iväg över hela motorvägen igen. Kollar backspegeln, livrädd och ser en lastbil komma körandes. Finns inte en chans att han kommer se honom tänker jag och börjar pumpa med bromsljuset. Ser att han saktar in, tycker mig höra ett litet däcktjut och ser att lastbilen står stilla över 2 filer. Tiden går och jag undrar, hör honom slänga i ettan och köra vidare för att stanna vid mig. Lastbilschaffisen ringer också polisen som ska skicka bilar. Han är något lugnare än mig då han har en fungerande bil och kan fortsätta köra. Medans jag får stå där i mörkret och invänta bärgningsbil. Det ringer på telefonen och bärgaren säger att denne är där om 5 minuter. Efter exakt 5 minuter dyker det upp en bärgninsbil och lugnet kommer. Blir bärgad till västerås eftersom godset måste fram och därifrån kommer det en annan chaufför och hämtar upp mig. Det är inget roligt att få stopp på bilen mitt i igenstans och det är verkligen inte roligt när desperata drogpåverkade människor går på motorvägen när man själv inte kan komma därifrån mitt i natten. Bättre nätter har man haft om man säger så =). Ingen som varit med om något liknande? Vad som hände med bilen?? Jo en kolv på 5:ans cylinder hade skurit och till det så hade vevstaken gått av och gjort hål i blocket. Schnelle fart, Härliche fart. | |
|
Skönt att det gick bra till slut i alla fall! // Mvh Martin |
|
|
Man får hoppas att 'vildmannen' hann tas om hand innan det skedde en olycka.... Usch, sånt där vill man slippa uppleva! Vad var det för motor som havererade så illa? Inte en BMW väl?? /// Gunnar E. |
|
|
Nej, ingen BMW. En mercedes Sprinter, bilen var inte ens ett år gammal. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
| det lät som en början på en skräckfilm ju. Huh läskigt men skönt att det gick bra för dig :) | |
| Skönt att det gick bra då. Jag har själv ringt polisen engång då jag såg en Kanrk/alkohol påverkad kvinna som vinglade omkring på morotvägen. | |
|
Har också varit med om drogpåverkade efter vägen... Det var en höstkväll på väg hem från jobbet, och som vanligt låg man i en bilkö. Så småningom i ljuset av andra bilar ser man en person hoppa ut i vägen framför bilarna en efter en... Ringde polisen, men dom sa att dom inte hade tid att fara ut på en sån sak.....(fikarast???) Ringde till farsgubben och varnade honom, men när han kom hem sa han att personen låg vid sidan av vägen BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Haha (förlåt) men d lät som sagt som början på en skräckis från 87=) Jag såg en påverkad man inatt som vinglade förbi sjukhuset här. Strax innan hade ja hittat en smälld o snodd bil på Söderleden... Hmm... Han hade mejat ner d gula traktordäcken vid vägarbetet och 3 vägskyltar... Han måste hållt 100 på 30-vägen... Sen hittade ja en bil som hade blivit av med fälgarna men polisen var inte intresserade... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Jag trodde det fanns ett samband mellan knarkhippiet och oljan. Men icke. Vilken fet slump i såna fall!! mvh |
|
| Grodan: Ja hon var då rätt hög om hon vinglade på morotvägen. Hon borde hålla sig till vitkålsvägen, lite lugnare där ;) | |
|
Var det där introt till nya BECK eller !!!???? Som sagt, jävligt bra och kul skrivet även om jag förstår att du som sagt inte var så kaxig just då... :) Och tur att ingen vart skadad, syftar på hippien alltså. /Anders Länk |
|
|
Fy fasen, lite skumt hade det nog allt känts om jag varit i din kupé Hr. Gas. Jag var ute för något liknande, fast det var på gamla E6 utanför Dingle i ödemarken och han hade kostym och stog mitt i vägen och flaxade som en fågel. Min bil fungerade emellertid felfritt så jag slängde mig över i vänster körfält och stack fort som F. Man vet ju aldrig vad det är för individer ute på vägarna mitt i natten... :-( Mvh Elvis |
|
|
300+: Det kändes som en skräckis från 87, borde fått en oskar för min insats =) Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
>Herr Gaspedal, ja ha nominerat dig nu! det är bara att hålla tummarna men ja tror du roffar hem den =) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.