AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
941

M2 Ser lovande ut.

Länk

Jag gillar formspråket MASSOR! De ryktas om följande motoralternativ:

a 2.0L four @ 150hp
a 2.0L turbo four @ 200hp
either a 3.0L @ 225 or a Turbo 2.5 @ 250hp
and for the M2 a 300hp 3.0L six
it will have step/ 5 or 6spd's/ ans SMG availible:
Price range from low $20K to low $30k's for M2 availible sometime in 2005-2006

Hur långt detta är ifrån verkligheten är svårt att säga, men de senare modellernas spionbilder har stämt ganska väl måste jag säga.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Mmmmm det var väl snygg! Men Behövs det Turbo på en Bmw? Speciellt på en sådan liten bil.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Otroligt skön och sportig design! Jag fortsätter imponeras av alla nya bilar som kommer. Ser ut som det sitter likadana fälgar på den som M3 CSL.

///Foppa
bj
291
bjorasen
M535i -87
Håller med, ser mycket bra ut! Finns d några uppgifter om pris och när den kommer?

MVH///Christopher
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
ser helt ok ut!

assnygg bara dimljusen som inte riktigt passade in
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Hoppas dom skippar turbon bara, de har ju hållit ut så här långt......

/B
Vad jobbigt det är med alla olika uppgifter angående vilka motorer den kommer att ha. Det jag har läst från start är att det kommer att vara en högvarvig fyra på 240-260 hk.
Och att den kommer om ett år, jäklar vad kul det är att vara BMW fantast med alla modeller som kommer framöver!
Aldric
Ser den ut på det sättet kvittar det om det så sitter en 1.6/100hk motor i den .. akut habegör infinner sig lik förbaskat!

"Citius, alius, fortius"

MvH
Dennis
Deliq
Riktigt smaklig

Dags att lägga in en köpoption redan nu kanske...
Ser gärna en dylik tingest parkerad i garaget mitt ;-)

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag har hört av en BMW arbetare att det ska tydligen bli dagens svar på E30 M3. En liten gocart med en högvarvig 4cyl motor på ca 250hk. Och ingen överladdning. Jag är då väldigt nyfiken på den i alla fall. Dom få bilderna man har sett är ju väldigt fina. =)

MVH Morgan.

Länk
Tror inte ett jota på vad som står i den där tråden, faktiskt. Bilden är ett photoshopmontage, men man kan ju hoppas att slutprodukten kommer se någotsånär lik ut, för fräck var den!

Om det nu kommer en M2 så bör den förvisso få en R6 på cirka 300 hk, men lär inte INTE få varken manuell låda eller automat/steptronic, utan enbart SMG (precis som M5 E60).

Hurvida det kommer att komma turboladdade bensinmotorer från BMW kan man ju diskutera i det oändliga, jag tror INTE att det kommer dyka upp, men blir heller inte ledsen om jag har fel :-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Den kommer att få en fyra, det är redan klubbat och klart.
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Då har BMW oxå kommit på att turbo e bästa alternativet (utom ur miljöaspekten)... Men även BMW måste ju utvecklas! Då kommer en förstås en massa BMW ägare att snöa in på chip o såna grejer. Då blir det svårt att fortsätta hacka på alla saab o volvo ägare =) Men å andra sida så är det väl mest den yngre, lite mer omogna generationen som tycker om att håna dessa ägare. Men snygga bil var det iaf. Vore synd om den inte får den fina sexan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.