|
|
|
|---|---|
| Tjena var nu här i morgonstunden ut o rev lös bakre dörrsidan tog isär kontakter och studerade motorn till elhissen men utan nå vidare resultat.. den la av förut så jag har inte fått igen fönstret helt det som hände var att listen klämdes så rutan orkade inte gå upp sen har jag bar aförsökt tryckt upp den hela tiden men utan resultat.. kan den gått sönder? men det är ju ett stort kugghjul där ska det vara stummt lr går det att vri runt med en större mejsel? vart kan jag börja felsöka? det kommer ett mycket svagt klick ljud från motorn när jag testat köra den upp och ner.. men inget händer.. det är ett betydligt högre klickljud i dom andra 3 elhissarna men dom fungerar ju.. behöver lite snabb hjälp nu.. tack på förhand glad påsk på er | |
|
Jag vet inte men för mig låter det som att din ruta sitter fast eller nåt annat i drivningen som kilat fast. hör du ett klick vid hissmotorn så har du ström dit och antagligen så fungerar motorn. vet inte om det är mycket jobb men prova att lossa motorn från kuggen och kör den fritt går den kan du börja söka reda på var mekanismen fastnat... Mvh Andreas |
|
| Tänkte på en till grej:den kanske kuggade över på nåt vis då det tog stopp så nu går den inte längre upp... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.