AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.899

Fråga till alla X5-ägare med HDC?

Em
215
Emm
M3 Coupé -05 (svart/svart)
S6 Avant -07 (svart/svart)
Finns det någon X5-ägare här som har en HDC-knapp (Hill Descent Control; sitter i knappanelen bakom växelspaken) där det står "HDC" utskrivet som text, och inte bara med en symbol av en X5 i nedförsbacke? Själv har jag aldrig sett någon sådan knapp, trots att det t.o.m. i senaste X5-katalogen för 2004 visas bilder på detta, så jag vore därför intresserad av att höra om det finns någon här som har en sådan knapp, eller har sett en.

--

Obs!
- Detta inlägg innehåller INGEN reklam
- Detta inlägg är INTE en annons
- Detta inlägg HAR EJ postats dubbelt i något annat forum
- Inläggets rubrik är TYDLIG och utformad som en fråga
- Min fråga finns såvitt jag kan se EJ bland tidigare diskussioner
- Texten är skriven med ett vårdat språk och alla ord är korrekt stavade
- Om jag TROTS detta bryter mot någon forumregel med detta inlägg så vore jag väldigt tacksam om någon kan påtala vad det är i detta inlägg som inte är tillåtet att skriva i detta forum (detta med anledning av att jag har fått ett liknande inlägg borttaget tidigare, och ej får något svar från forumansvariga om varför så har skett...)
Hehe, du verkar lite kinkig ;)
Och för att svara på din fråga så har jag inte sett någon sådan. Har också den där X5:an i nerförsbacke på min knapp.
Det är inte så simpelt som att antingen förseriebilarna hade det eller att den ser ut så på dom faceliftade?
Em
215
Emm
Nix, jag har själv en -04, och där är det tyvärr en symbol på knappen. Mer konsekvent vore ju annars att det stod "HDC" utskrivet på knappen i likhet med PDC-, DSC- och RDC-knapparna. (Det är ok att skratta, jag *vet* att jag är patologiskt petig med vissa detaljer... ;-)
Hehe, du får väl åka ner till BMW och klaga ;)
Em
215
Emm
...eller försöka hitta någon annan X5-ägare som vill hänga med i modesvängarna och som kanske vill uppgradera sin gamla HDC-knapp till senaste modell... ;-)
Haha, du syftar väl inte på mig.
Skall ner till BMW med M3:an på tisdag, får väl kolla in dom X5:orna som står i hallen. Och kanske byta knappen ;)
Em
215
Emm
Kolla gärna -- min handlare kollade i hallen hos sig och inte en enda av X5:orna de hade inne hade den gamla knappen... Kan det kanske bara vara första årsmodellen (-98/99?) som begåvades med denna synnerligen eminenta knapp? Hittar du någon så meddela gärna!
Em
215
Emm
Imola, du har inte stött på någon X5:a med textad HDC-knapp än..? Jag har själv kollat på alla X5:or hos min handlare, men utan framgång (får väl åka runt till övriga handlare i stan också...). Knappen kanske bara satt i några få av de första exemplaren, vem vet (inte BMW Sverige i alla fall)...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.