|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon X5-ägare här som har en HDC-knapp (Hill Descent Control; sitter i knappanelen bakom växelspaken) där det står "HDC" utskrivet som text, och inte bara med en symbol av en X5 i nedförsbacke? Själv har jag aldrig sett någon sådan knapp, trots att det t.o.m. i senaste X5-katalogen för 2004 visas bilder på detta, så jag vore därför intresserad av att höra om det finns någon här som har en sådan knapp, eller har sett en. -- Obs! - Detta inlägg innehåller INGEN reklam - Detta inlägg är INTE en annons - Detta inlägg HAR EJ postats dubbelt i något annat forum - Inläggets rubrik är TYDLIG och utformad som en fråga - Min fråga finns såvitt jag kan se EJ bland tidigare diskussioner - Texten är skriven med ett vårdat språk och alla ord är korrekt stavade - Om jag TROTS detta bryter mot någon forumregel med detta inlägg så vore jag väldigt tacksam om någon kan påtala vad det är i detta inlägg som inte är tillåtet att skriva i detta forum (detta med anledning av att jag har fått ett liknande inlägg borttaget tidigare, och ej får något svar från forumansvariga om varför så har skett...) | |
|
Hehe, du verkar lite kinkig ;) Och för att svara på din fråga så har jag inte sett någon sådan. Har också den där X5:an i nerförsbacke på min knapp. |
|
| Det är inte så simpelt som att antingen förseriebilarna hade det eller att den ser ut så på dom faceliftade? | |
| Nix, jag har själv en -04, och där är det tyvärr en symbol på knappen. Mer konsekvent vore ju annars att det stod "HDC" utskrivet på knappen i likhet med PDC-, DSC- och RDC-knapparna. (Det är ok att skratta, jag *vet* att jag är patologiskt petig med vissa detaljer... ;-) | |
| Hehe, du får väl åka ner till BMW och klaga ;) | |
|
...eller försöka hitta någon annan X5-ägare som vill hänga med i modesvängarna och som kanske vill uppgradera sin gamla HDC-knapp till senaste modell... ;-) |
|
|
Haha, du syftar väl inte på mig. Skall ner till BMW med M3:an på tisdag, får väl kolla in dom X5:orna som står i hallen. Och kanske byta knappen ;) |
|
|
Kolla gärna -- min handlare kollade i hallen hos sig och inte en enda av X5:orna de hade inne hade den gamla knappen... Kan det kanske bara vara första årsmodellen (-98/99?) som begåvades med denna synnerligen eminenta knapp? Hittar du någon så meddela gärna! |
|
| Imola, du har inte stött på någon X5:a med textad HDC-knapp än..? Jag har själv kollat på alla X5:or hos min handlare, men utan framgång (får väl åka runt till övriga handlare i stan också...). Knappen kanske bara satt i några få av de första exemplaren, vem vet (inte BMW Sverige i alla fall)... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.