|
|
|
|---|---|
|
Hej! har sökt o letat mycke på forumet men inte riktigt hittat vad jag letat efter eller rättare sagt så kanske jag bara inte förstår. så här ligger problemet till iallafall. Har en M3 -93 som känns att den inte går som den ska. bilen är sänkt o den tar i under(ungefär vid växelspaken) varje gång jag kör ut ur garaget. Tycker bilen börjat låta lite underifrån. (väldigt lite) och de känns som den tappat effekt. vet ej om detta är orsaken till de. Men av vad jag läst i tidigare inlägg så kan de ha med katen att göra(???) Kan de vara nåt som slagits sönder inuti? eller kan de vara nåt annat som gjort att bilen känns så här? Tacksam för alla svar jag får. MVH Kim En gång BMW alltid BMW!!! Länk | |
|
Ja, det kan nog ha med avgassystemet att göra. Det är noga avstämt på din bil för att motorn ska prestera så bra som möjligt med bibehållen behaglig ljudnivå. Trycks rören ihop så ändras förhållandena, trycket förändras och gasernas hastighet kommer ej att överensstämma med vad tillverkaren räknat ut är optimalt för den motorn.. Så ta och lyft din bil och ta dig en ordentlig titt undertill! Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. Länk |
|
|
Glömde att nämna: Om du tryckt ihop katten, så lär motorn spinna dåligt.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. Länk |
|
|
tackar för svaret...ska hissa upp den o kika. MVH KIM En gång BMW alltid BMW!!! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.