|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte en flaska impregneringsmedel till sufletten i går men dom engelska instruktionerna har rivits bort från flaskan. Min Tyska och franska är det sämre ställt med... Hur använder jag medlet?? /Ohman | |
| hej ohman,du talade inte om vilket inpregneringsmedel du köpt.Jag har ägt c:a 10 cabbar.Och har inpregnerat dessa med i huvudsak" Herdins Imprenex".Jag har använt detta på ganska nya och äldre cabbar.Den enda cab som var BLÅ var på MARCOS MANTULA. Det är färglöst,och lägges på med bred pensel 100mm.Äldre cabbar blir djupsvarta och det håller någon månad.Ta en djuptallrik töm upp vätskan och pensla på ganska flödigt.Om du får medel på lacken så är det ingen fara, torka bort och vaxa på det del som blev rentvättad.Det är ett billigt ock vad jag tycket bra medel.Det finns på färghandeln,instrution finns på flaskan.Det är enliters förpackning.Ni som provat och har erfarenhet av andra medel gör inlägg.Lycka till. | |
|
Aj, då... BMW original impregnering är det jag köpt. |
|
|
ohman: wolv här på forumet vet jag har använt BMWs originalimpregnering. Kolla med honom! /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Hej, Man tvättar cabben först med vatten och vanlig tvättsvamp. Spolar av den och låter torka. Sem blandar du ut medlet med vatten, kommer inte ihåg exakta mängden men jag har för mig det var hela flaskan till 1.5 liter vatten. Sen i med det i en spruta och spruta på det på det torra cabtyget, till den inte "suger" åt sig mer. Gno in det jämt med en svamp utan några medel i och låt torka.. KLART |
|
|
Tackar, tackar! |
|
|
BMW originalmedel skall appliceras på våtsufflett. Ej på torr. Skölj av sufletten med vatten och lämpligt rengöringsmedel(finns på BMW), blanda ut impregneringsmedlet i flaskan med vatten och applicera med en svamp på det blöta suffletttyget. Badda sufletten med den indränkta svampen så att impregneringsmedlet sugs in i sufletten. Undvik rinningar på lacken i möjligaste mån, ha gärna slang till hands för att skölja av eventuellt spill och rinningar på lacken. Är iprincip omöjligt att applicera utan att spilla på lacken så skölj av innan det torkar på lacken. Låt sufletten torka. Flaskans innehåll räcker till mer än en omgång, så du kan spara överblivet medel till nästa gång. Har gjort detta tre gånger förut med lyckat resultat. ArctisZ3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.