|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 316g den går på gas eller bensin. Jag har haft den exakt 1år och kört 3000mil nästan bara på gas. Här om dan slutade den gå på gas helt plötsligt,fastän jag hade gas i tanken. Nu stannar den så fort jag försöker koppla in gasdriften. Har någon tips om vad det kan vara? Finns det info om gas-systemet att hitta någonstans? Jag bor utanför Göteborg, tar gärna emot tips om en bra verkstad som kan det här med gasbilar. | |
|
hoppsan den bilen visste jag inte ens fanns!?? Hör med BMW Group Göteborg de ska kunna ordna problemet! mvh joel Bättre springa i fel fil än att fila i fel springa ;) |
|
| BMW Group kan knappt någonting om dessa bilar. Större ointresse får man leta efter. | |
|
Hursomhelst, det kan vara fukt som fryser i "förgasaren". Hade det problemet förra veckan men när allt tinat funkade gasen som vanligt igen. Ett rätt vanligt problem på gasbilar i allmännhet. |
|
|
Det var ju ett tag sen jag hade problem med detta. Det visade sig att en 12V spole som sitter på magnetventilen som släpper på gasen hade pajat. Jag letade på många maskinfirmor mm i Göteborg för att få tag på en spole som passade, och hittade en på Parker Store på hisingen. Det kostade mig ca 300Kr och lite skruvande. BMW kunde beställa hem hela magnetventilen för nästan 10 000Kr!!!!!!!! Per |
|
|
Grattis! Just BMW verkar inte gilla gasbilarna. Möts alltid med lätt snorkighet när man kontaktar BMW. Har varit i kontakt med dom angående andra bimmers och då är de mycket trevligare. Servar bilen själv. Det är ju inget rymdskepp precis... |
|
|
Vad tjänar man på att köra med gas? Förutom att det lär vara miljövänligare. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Tankar du i trollhättan tjänar du fyra spänn milen. Här i Stockholm ungefär två spänn per mil. Billigare än många dieselbilar. Fri boendeparkering och inga trängselavgifter (1000 kronor/månad). Nu verkar ju inte sossarna klara av att sköta upphandlingen så det lär ju inte bli några avgifter ändå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.