|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E46 M3 uatn Navi och har märkt att jag saknar det rätt ofta. Så jag funderar på att sätta in en i efterhand. Jag har HK högtalare och förstärkare och skulle helst vilja fortsätta använda dessa likväl som knapparna i ratten. Därför vore det smidigast med en Navi från BMW men den stora är omotiverat dyr och lite omodern och jag vill helst ha en Navi med grafisk display. Är det ngn som har bra koll på eftermarknadsgrejer? Vad rekommenderas? Vad kostar det ungefär? Kan man använda HK-grejerna tillsammans med ngn eftermarknadsgrej? Kan man få knapparna att fungera? Tacksam för svar! :) /Johan | |
|
Är det inte lite synd att kasta in något eftermonterat i din grymma bil? Jag skull inte gärna göra det! På vilket sätt är BMW:s stora Navi omodern? Grafisk display har den väl ändå?! mvh Stefan |
|
|
Typ LÅNGSAM, man kan inte länga in mellanstopp eller att man skall åka via, CDROM-baserat istf DVD, dåligt gränssnitt har kasettspelare!!!, visar inte tiden på låtar för CD, tillåter bara BMW värdelösa telefoner etc. Är väl egentligen bara radion som är bra samt integrationen med färddatorn Har den i M5 och har haft den i E46 328i så jag vet vad jag talar om. Till råga på allt kostar det mer än 40 KSEK plus montering. |
|
|
Johann, på E38 eftermonterade jag i Tyskland org navi på svanhals. ca 5000DM ink montering. Funkar bra. Provade DVD-navi som var eftermonterad i en bil häromveckan, den hittade inte utanför befolkade område typ. VDO/ Daytons system för eftermontage blir också separat enhet som inte blir snyggt även om själva montaget blir snyggt utfört. En variant jag sett i tyskland är en liten skärm org system bmw inbyggd efteråt. Den monteras nedanför klimaautomatiken(Knapparna flyttas i samling åt höger). Ny konsol+ att förvaringsfacket försvinner. Priset för en E38 i april 2000 var ca 7900DM. Tror att det är Alpina eller någon annan tuningftg som plockat fram den typen av konsol. Ska jag leta om jag hittar gamla broschyrer? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
DVDnavin var eftermonterad i en cheva och anv egen hgt. När jag forskade i apr 2000 var det bara BMWs system som integrerades så att den bryter radio/cd för anvisningar samt använder bilens högtalare. För eftermontage i din bil kan inte radionavigationen vara ngt? Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
kolla www.vdodayton.se www.alpine.com www.clarion.se för några eftermarknadsgrejor. Kompisen åker blaupunkts radionavi i sin taxi. Den funkar godkänt inte mer. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Asken, Tack för svar och hjälp. Vill inte ha ngt på en svanhals och den BMW-varianten som monteras framför växelspaken kostar 34 KSEK plus montering samt att den skyms av växelspaken och skärmen kommer för lång från normalt synfält när man kör. AC Schnitzer har ett liknande alternativ baserat på VDO/Daytons navi och skärm vet inte vad de kostar. Har funderingar på radionavi från BMW, den är numera samma som Beckers Trafficpro. Kan få den för 3000DM monterat och klart. Annars kvarstår bara de alternativ som har en skärm i huvudneheten som "åker ur den". Dessa kostar dock i runda slängar 50 KSEK. :( Vilken DVD-navi provade du? |
|
|
Tja Johan! Ska själv till att montera Alpines DVD-navi och en ny huvudenhet i min E39:a. Utpris till kund ligger det här packet på ca:34'. Alpines system är enligt mig det bästa som finns på marknaden just nu, snabbt och lätt överskådligt med många bra finneser. Vi kan ju träffas och snacka och titta på lite olika lösningar! Ps. Tack för provkörningen av M5:an Mvh S4power |
|
|
S4power, Alpines system verkar onekligen mkt bra. Träffas gärna för att diskutera detta men isf behöver vi träffas rätt snart. Maila mig med tider som passar dig. Mvh, /Johan |
|
| Johan -Du har mail! | |
| Thomas, Jag såg det ringer imorgon fm eller rättare sagt idag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.