|
|
|
|---|---|
|
Har en 320 -89. Ställde in den i varmgaraget som banligt utan problem, ett par dagar senare - STARTAR INTE. Startmotorn går runt men det kommer ingen ström till bensinpumen. Ingen reaktion på de ingående kablarna till pumpen med diodmätare varken i tändnings eller startläge. Pumpen går dock om man ger den direktström från ett externt batteri. Bränslemätaren fungerar. Har testat att byta bränslepumpsrelä och till ett laddat optima batteri (under huven) utan framgång. Kretskortet till säkringsdosan får också ström... det är gnista till stiften... Ström till luftmängdsmätare samt ventil... Vill inte göra någon "Klabb"lösning typ koppla förbi relät eftersom jag ska sälja bilen snarast pga platsbrist. Vad kan felet vara??? Tacksam för alla svar och funderingar!! MVH/Joel Bättre springa i fel fil än att fila i fel springa ;) | |
|
"Handsken" där reläet passar kan vara så oxiderad att du inte får kontakt, är min gissning. Du ska kunna mäta upp spänning på ett av benen när tändningen är på, jag tror du måste låtit startmotorn gå för att bränslepumpsreläet ska få signal, är inte säker.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.