AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.029

E46, Sportstolar i läder. Hur många varianter finns det?

bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Har satt mig nu i flera E46 coupe med sportstolar i skinn och de kändes som att en del stolar var olika? Finns det olika typ av läder som ger annorlunda känsla?

Tyckte den ena hade större sido stöd och var fastare medan de andra var mer platta...
de finns en standard stol i varianterna, tyg halvläder, och helläder.

Samt sportstolar i samma kombinationer.

De finns tokmånga olika sorters läder, men grundstommen i sportstolen är likadan.

Sök först, fråga sen, Bitte!
Länk
Det finns komfort och sport stolar. en del halv-läder med tyg och en del med läder och alcantra - förutom dem rena läderstolarna.
Alltså finns det en hel del att välja på.. Själv har jag sportstolar med halv-läder och tyg vilket jag tycker är snyggt och komfortabelt - men det är ju en smaksak!
ma
7
martin_t
320iA Sedan -99
BMW har i princip två olika sorters skinn: Vanligt läder och nappaläder. Nappaläder är lite mjukare och ger mer friktion. Alcantara finns inte i standardklädslarna för 3-serien, bara i Individual-utförande. Kostar rätt mycket extra pengar.

Martin
----
Martin Thorén Bilanalys
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag har sportstolar med del-läder i min. Hur läcker som helst. Ser nästan ut som det är helläder eftrsom det är sportstolar.
330 orient>>>>Tyvärr erbjuds det inga komfortstolar till E46 serien. Du kanske menade vanliga standardstolar men isf erbjuder dessa ingen extra justering av ryggstödet som i 5 eller 7 serien.

/D
Du kanske har rätt. Jag har elmanuvrerade halvläder med elektriskt svankstöd med minne. Men det kanske inte är standeard.. Men dem duger!!!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Att dom känns olika beror nog på olika förslitning.
Deliq
Till e46 finns två sorters stolar, standardstol och sportstol.
Båda dessa kan/kunde utrustas med tillbehören :
hel- eller delläder, eller andra tygkvaliteter
elmanövrering
elmanövrering med minne
elstyrt svankstöd
stjärtgrill.

Som individualtillbehör kunde även en exklusivare läderkvalitet väljas alternativt läder/alcantarakombination

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.