|
|
|
|---|---|
|
som sakt. är det någon som har en skiss med mått på hur grenrörsflänsen ska se ut på min 320? 2liters sexan då. ska fräsa ut en ny fläns till mitt nya grenrör. flänsen mor turbon och allt annat är redan fixat så nu är det bara detta kvar!! har inget orginalgrenrör att mäta på så kunde ni hjälpa mig med detta så hade det varit skitbra!! mvh Jimmy | |
| köp annars en grenrörspackning och ha den som mall ! | |
|
Varför köper du inte färdigskurna flänsar??!! dom kostar ju bara 500kr. Jag tycker då inte det är värt att lägga ner tid på att bygga egna då dom är så billiga... Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Jag har besällt färdig grenrörsfläns och turbofläns från www.klracing.se.. 500spänn för grenrörsflänsen och 150 för turboflänsen.. Inget att snåla på! De ser riktigt bra ut också! Mvh Uffe |
|
|
jag jobbar med bearbetning av kallvalsat stål i fräs resp. vatten så för mig kostar det noll kronor. Så då känns det dumt att köpa. dessutom gör jag det i lite grövre tjocklek så man kan planfräsa av flänsen efter svetsningen för att få den helt plan mot toppen. turboflänsarna är redan färdiga så det enda som fattas är en skiss på hur grenrörsflänsen ska se ut.. kan ju inte få tag i någon pacning förrän tisdag men vill bygga med bilen i helgen så är det någon snäll hjälpsam person som har en packning och kan ta ett kort på den och sätta ut lite mått så hade jag varit evigt tacksam och självklart göra en extra om vederbörande själv behöver en. fräsningen tar ingen tid det är programeringen.. mvh Jimmy |
|
| ingen som har en skiss?? | |
|
Är det ingen vänlig själ här som kan ge oss en (CAD)ritning eller foto+mått på flänsen..? Måste väll finnas någon som har ett turbogrenrör, en digitalkamera och ett skjutmått i garaget... =] Har sökt som aldrig förr men inte hittat något konkret. "Jag vill ju oxå åka på tvären som alla andra barnen..." |
|
|
den som hjälper mig får en fläns mot postavgifter =) fräser ändå ut två st, så en tredje är inga problem! någon? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.