|
|
|
|---|---|
|
Hej, en kompis till mig kör 540 -98 och efter ett litet race mot en Sabb igår ringde han mig. Bromsarna mattades oerhört efter 4-5 hårda inbromsningar. Någon annan som har erfarit samma sak eller har han fel på sina bromsar? Insp II gjord i aug -03, skivor och klotsar bytta. Kan det vara dax att byta bromsvätska igen? Bilen har varit avställd c:a 4 månader i vinter. Som kuriosa kan jag nämna att Sabben var precis lika snabb som 540:n (man). Stog visst Nordic performance eller nåt liknande på den.. /B Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 | |
|
Kan inte ha varit så väldans bra på att växla då. Om inte saaben var uppe i runt 310+ hästar. O då får vi se hur länge den lådan håller. Jag körde ifrån en 9000 som bromsad visar 300 hk. Jag kör automat...! Vad gäller bromsarna. Vad menar du med 4-5 hårda inbromsningar? 4-5 race vid lysen efter varandra?? //Dicken -nyförälskad bmw glidare- |
|
|
Detta var landsvägskörning, 4-5 hårda inbromsningar från 200 till 100 (ca). Angående förarskicklighet kan jag intyga att han är en mycket bra förare! Så saaben hade förmodligen ganska många extrahästar.. /B Mvh /Bruno Länk BMW CS 4657 |
|
|
jimmydick>> kör du ifrån saab 300hk bromsat??? vilken modell? t.ex. Saab 9-5 Aero chippad ger väl aldrig 300hk i bänk? |
|
|
Varför svar folk inte bara på själva frågan? Många gånger mattas faktiskt bromsarna ovanligt snabbt på std bmw, varför bmw envisas med sina singelkolvsok fattar jag inte (dom kostar mindre ) Bromsarna överhettas och tappar bromsförmåga..det kan mkt väl bero på dålig bromsvätska... det jag hade börjat med att ändra på är byta bromsvätska, kylkanaler till bromsskivorna, bättre belägg. |
|
|
TP_88 >>> Japps... jag körde ifrån en saab som bänkat 300 hk. Det va en 9000 cd, och jag lovar att det behövs mer än chip o öppet luftfilter :) Han har en 9000 2,0T med smidda kolvar, större turbo, 3" avgassystem, öppet luftfilter, chip, mm Att tilläggas kan att han har riktigt bra F1 däck oxå! tjing //Dicken -nyförälskad bmw glidare- |
|
|
vilka intervaller? För enligt folk här inne går en manuell 540 e39 "bara" jämt med t.ex. s60 T5 mellan 100-200... Jaja hur som helst är det en helt underbar bil! Har kört den några gånger nu med! För nu har man ju precis fyllt 16! :D enda jag tycker e lite jobbigt är att kopplingen tar så "direkt".. Det e ju så det ska va egentligen men bilarna jag kört innan är inte så "exakta"... sen e man ju så rädd om bilen när man kör med... farsans juvel :D |
|
|
Hehe... intervaller??? här körs racen från ett rödljus till ett annat o innan man är framme vid nästa så visar mätarn ialla fall 160. sen är det dags att börja bromsa. Ledsen killen... bara automat... Så det är bara hålla lite varv o broms samtidigt o sen plattan med antispinnen urkopplad. Saaben var automat det med så de va ganska gämbördigt. Samma intervall mot en S4 4,2lit V8 quatroo. han piskade mig i starten men 140 då va jag om :) Håller med dig... bilen är helt underbar, ett riktigt flaggskepp! //Dicken -nyförälskad bmw glidare- |
|
|
Jimmy::. Körde du om en S4 4.2 efter 140??Låter juh som att din 540IA måste vara ett Undantag från dem andra Min polare har en sådan S4,hade velat se dig köra om den efter 140km/h :) 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
S8? för nya s4an har ju iaf 344hk... går väl lite sämre än m3 e46 ( p.g.a. 4wd? ) så det blir nog tufft... |
|
|
Finns ju även S4 4.2 från typ -94, dvs med den gamla 100 karossen(innan den bytte namn till A6/S6). |
|
|
Gammla S4 med 100Karossen som har 4,2l motorn är i M3 klass.Tiondelar som skiljer dem åt.Så en 540IA som Jimmy's har ingen chans mot S4:an. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.