AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.683

Blev av med körkortet. Överklaga?!

Sida 2 av 3
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Stephan,
u got mail.

Länk
> Anders S.

Om du har någon tips på överklagan så är jag också jättetacksam för hjälp.

Mvh
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Anders S.
Tack :)) En mkt bra mall

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Strephan:
En bekant till mig fick ner sitt till en månad. Han hade kört ca 35 för fort har jag för mig.
Han åkte och hälsade på handläggaren på länsstyrelsen och var väldigt trevlig och hade bra skäl. Handläggaren sa att två månader var det minsta men hon gjorde ett undantag för honom. Vänta tills papperna kommer om ca två veckor och ta sen kontakt med handläggaren.
två månader på Cresent fick mig att dra ner på fortkörningar kan jag säga..

Automat är bekvämt
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Det är svårt att få ner tiden vad jag har förstått.
Min pappa blev av med körkortet för fortkörnnig för nått år sedan. Detta resultarade i att morsan fick knäcka extra som taxichaffis i två månader och att jag inte får lov att övningsköra med honom vilket är riktigt surt.
Tycker alvarligt att det är lite larvigt att man måste haft körkortet oavbrutet i 5 år för att få vara handledare. :(

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Det är bara att beklaga! Sämsta (nästan) tiden på året och killar med bra smak=)
Hoppas det blir lindrigt! (om ni inte gjort er förtjänta av det)

Lycka till (det är bara att böna och be)

Erkände ni?

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det blir till att se men inte röra, det är syndarens göra :))
Fint att inte ha nått körkort, när det står en Kellner mullrande maskin på "gårn"
Illa, när man har körkort, så stjäl dom bilen och när man har bil så stjäl dom körkortet ja jisses vad månne det bli nästa gång :))

///MVH Hasso
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hasso:
Det vill varken jag eller någon annan veta ;)
Vem vet vad som står på din gård endera dan... :D

M V H
Stephan

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Fick brev från Länsstyrelsen idag där det stod att mitt brott inte kunde anses ringa (känns som man värderar rattfylla lika hårt) och min dom blev 2 månader.

M V H
Stephan

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tråkigt att höra, Stephan!
Jag gissar att M5:an är välputsad om 2 månader? :)

/Andreas
_____
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok Stephan...Blev iaf inte 3mån :)

Förresten,ingen som "blånekat" fartboten "på plats" s.a.s?....Vad blir påföljden då...Tinget? med småsura poliser som "bänkkamrater eller? ;)

Inga kommentarer om att "skylla sig själv nu" ;)Jag vet att man ska uppföra sig redligt på bl.a. vägen.Men jag menar en ringa fortkörning på bar väg,god sikt,inga möten osv...Ja,ni vet..

En stilla undran bara..

Mvh Janne.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
wolv:
Japp! ;D

Janne T:
Situationen ang. nekande beror väl på om det var en videobil som filmat eller om det är en radarkontroll. Jag fick valet att neka och att det skickade till tingsrätt men jag tror resultatet skulle nog bli detsamma i slutändan. Men man upptäcker muskler som man inte trodde fanns när man börjat gå och cykla iallafall :DD

M V H
Stephan

ro
111
romff
640i GT -18
Stephan,
beklagar missödet, jag har hört talas om personer som kör i alla fall men då i laglig hastighet. Tror det är större chans att vinna på trav än att fastna i p-kontroll.
Ronny

romff: Säg inte det, själv drar jag till mig poliskontroller som metall till en magnet... ;-)

Mvh Elvis
-Don´t roll the dice if you can´t pay the price!

Sagt av en man som vet att han behöver sitt körkort......

....sug pa den ett tag. - If you can't pay the price.........

Sagt av en man som vet att han behöver sitt körkort......

....sug pa den ett tag. - If you can't pay the price.........
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Julleruff:
Du får gärna utveckla...

M V H
Stephan

Javisst.... (med risk att trampa på ömma tår)

Blir enligt min engelska ungefär som så här,

"Gambla" inte om du inte kan ta en förlust.

Det känns precis som det är det du inte har gjort. Alla vet att köra för fort är förenat med en risker - inte bara - att åka fast och det du gjort står i direkt motsatts till din devis du undertecknar dina inlägg med.

Allt enligt din egen devis borde det betyda att du är beredd att ta din körkortsindragning, eftersom varit beredd att "gambla" eller "hazarda" om ditt körkort när du valde att köra för fort.

Jag tycker helt enkelt att du ska leva efter din egen devis och "ta din förlust" och inte utse dig själv till en imun fartsyndare eftersom du "behöver ditt körkort".

Ni som nu behöver erat körkort, vare det sig gäller jobb eller sjukdom borde väll om några vara extra rädda om erat körkortet. Några av er verkar dessutom vara väldigt sjuka, är man tillräkligt sjuk finns det väll färdtjänst att tillgå.....
Ber om ursäkt för mina sista rader om färdtjänst, det var ett övertramp.

Ber ocksa om ursäkt för mitt långa inlägg. Var egentligen bara ute efter att det osade lite dubbelmoral......
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Julleruff:
Om du tittar i min profil så ser du att jag är pappaledig just nu men eftersom jag aldrig blivit av med körkortet förut var det svårt att veta hur länge jag skulle bli av med körkortet, men självklart är jag väl inte dummare att man inte vill bli av med det längre än nödvändigt, men skulle inte handla på exakt samma sätt?!
Men om jag hade jobbat så hade jag klarat mig utan det också, bara att transporten till och från jobbet tagit längre tid.
Självklart tar jag mitt straff utan att vara grinig och jag blev inte sur när det hände heller (vilket man kan se i andra trådar på t.ex. zatzy.com) och jag tror det har framkommit i den här tråden Alltså ingen dubbelmoral! Däremot kan jag tycka att det du skrev om att jag skulle vara immun fartsyndare var lite naivt skrivet.
Så ja, jag tycker jag lever efter min devis vilket några här på forumet som känner mig säkert kan intyga.

M V H
Stephan - go´och glad

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.