|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Blev precis av med lappen i 2 månader. Vad gäller om man är beroende av körkortet i tjänsten?! Någon med erfarenhet hur mycket "avdrag" man ev. kan få isåfall? M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk | |
|
I vilken bil tog dom dig? Min: Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Man kan pressa ner det till 1månad om man är totalt beroende av körkortet för sin försörjning. Beklagar.... "tur" ändå att det var nu och inte närmre sommaren. |
|
|
En kompis klarade sig eftersom han jobbar som taxi förare. En annan polare tog fasta på det, och när han skulle tappa lappen, så hoppade han på en taxikurs snabbt, och skickade in intyg på att han gick det, och han klarade sig :) tur från hans sida säkert, men.. |
|
|
Erik: Ingen av ovan nämnda. Hubbe325: Det är vad jag också har hört men det verkar hänga på vilken handläggare det är...Ingen som jobbar på Länsstyrelsen?! ;) M V H stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Beklagar ditt predikament..... Jag fick ner mitt 'straff' från 2 till 1 månad, genom att åberopa 19 års prickfri körning, samt stort behov av bil både privat och i tjänsten. Gå in på Länk så kan du hitta lite tips! /// Gunnar E. |
|
|
Jag blev också av med mitt körkort idag, f*n också, Jag var på väg hem från Jönköping, tre mil kvar hem när jag åker fast. Men de berättade inte hur långt tid jag skulle bli av med det, de sa att det var upp till länsstyrelsen att avgöra. Mvh Hawar |
|
|
Polaren blev av med sitt i natt.. 2 promille och 110 rakt över en rondel. Inte bra. 18 månader av med lappen och 2 månader i cellen för grov rattfylla och grov vårdslöshet i trafik prata Farbror Blå om.. Kan man få cellen för detta? Någon som vet? STEPHAN: Beklagar, du har inget bra år nu eller?? Två bilar är fler än en.. |
|
| MetallicaMats: Ja, man kan få fängelse för grov rattfylla. 2 promille är med marginal grov rattfylla då gränsen går vid 0,5 eller 1,0 tror jag. Jag hoppas att din polare blir inspärrad för lång tid framöver. Rattfylla skojar man inte bort. | |
| MetallicaMats: Ja, man kan få fängelse för grov rattfylla. 2 promille är med marginal grov rattfylla då gränsen går vid 0,5 eller 1,0 tror jag. Jag hoppas att din polare blir inspärrad för lång tid framöver. Rattfylla skojar man inte bort. | |
|
MetallicaMats: inte mer än rätt att låsa in honom om han kör bil med 2 promille i kroppen... själv tycker jag inte att han ska få tillbaka kortet alls igen.. // Daniel "M3 snart om jag kanske hittar nån" |
|
|
Stephan vare laser eller någe annat? |
|
|
Tja.. har inte sagt annat heller. Och inte skoja bort det heller. Var lite nyfiken bara om man verkligen kan få göra tid för en sån sak... Men jag dömer inte. Är inte Guds bästa barn själv, och huvudsaken är att ingen blev skadad. Glad påsk på er.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Får beklaga Stefan, kan av egen erfarenhet tyvärr meddela dig att det i stort sett kvittar vad du åberopar för skäl. De har blivit stenhårda på indraganden nu så det är i stort sett omöjligt att undvika indraget kort. Blev av med kortet för ca 8 mån sedan pga 32 km/h för fort. Fick först indraget i 3 mån men överklagade pga hälsoskäl och att jag är beroende av körkort i arbetet. De sänkte då till 2 månader och jag överklagade ytterligare en gång men detta hjälpte ej. Kan ej gå eller cykla några längre sträckor och fick läkarintyg på detta men det hjälpte ej. Blev stoppad för ca 1 månad sedan igen då jag körde 18 km/h för fort och fick körkortet indraget i 2 månader igen, överklagade med samma skäl och återigen läkarintyg men detta hjälpte ej. De tog mig när jag körde om en bil mitt på en raksträcka på 90 väg i dagsljus och utan möte men det spelade ingen roll. Har på över 20 år blivit tagen för fortkörning 4 ggr varav endast en gång över 30 km/h för fort och för detta får jag indraget kort i 4 månader. Jag tycker detta är rent sjukt men vad hjälper det, som sagt det hjälper inte med nåt för att få behålla kortet. Beklagar att jag ej kunde ge dig ett mer uppmuntrande svar men jag kan trösta dig med att 2 månader går väldigt fort. mvh Per |
|
|
WAN: Civilpolis med videokamera. Ppeellee: Skrev lite fel i mitt första inlägg. Har inte fått något besked från Länsstyrelsen men hoppas på 2 månader istället för 3 månader. MetallicaMats: Bra och bra, M5'an kommer ju snart. :) Kommer bli j-a puts på 2 månader i garaget... M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Men Stephan....aj aj aj....!!! | |
|
AJ.... lider med dig! Hoppas man klarar sig ett tag, iallafall så länge man har prövotid kvar... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Stephan, Helt klart att du ska åberopa allt möjligt för att reducera "strafftiden" Det går för det mesta att pruta minst 1 månad, det har jag hört från nära och kära iaf. Hela min familj har en tendens att tappa kortet mer eller mindre ofta =) Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Min svåger sänkte nyligen från 3 till 2 månader genom ett överklagande med liknande skäl som du tänkt ange. I vart fall försämrar du knappast situationen med ett överklagande. MVH Robert |
|
|
Intyg från arbetsgivaren brukar ge rabatt. Hur fort körde du? |
|
|
Stephan, u got mail. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.