|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Blev precis av med lappen i 2 månader. Vad gäller om man är beroende av körkortet i tjänsten?! Någon med erfarenhet hur mycket "avdrag" man ev. kan få isåfall? M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk | |
|
I vilken bil tog dom dig? Min: Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Man kan pressa ner det till 1månad om man är totalt beroende av körkortet för sin försörjning. Beklagar.... "tur" ändå att det var nu och inte närmre sommaren. |
|
|
En kompis klarade sig eftersom han jobbar som taxi förare. En annan polare tog fasta på det, och när han skulle tappa lappen, så hoppade han på en taxikurs snabbt, och skickade in intyg på att han gick det, och han klarade sig :) tur från hans sida säkert, men.. |
|
|
Erik: Ingen av ovan nämnda. Hubbe325: Det är vad jag också har hört men det verkar hänga på vilken handläggare det är...Ingen som jobbar på Länsstyrelsen?! ;) M V H stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Beklagar ditt predikament..... Jag fick ner mitt 'straff' från 2 till 1 månad, genom att åberopa 19 års prickfri körning, samt stort behov av bil både privat och i tjänsten. Gå in på Länk så kan du hitta lite tips! /// Gunnar E. |
|
|
Jag blev också av med mitt körkort idag, f*n också, Jag var på väg hem från Jönköping, tre mil kvar hem när jag åker fast. Men de berättade inte hur långt tid jag skulle bli av med det, de sa att det var upp till länsstyrelsen att avgöra. Mvh Hawar |
|
|
Polaren blev av med sitt i natt.. 2 promille och 110 rakt över en rondel. Inte bra. 18 månader av med lappen och 2 månader i cellen för grov rattfylla och grov vårdslöshet i trafik prata Farbror Blå om.. Kan man få cellen för detta? Någon som vet? STEPHAN: Beklagar, du har inget bra år nu eller?? Två bilar är fler än en.. |
|