AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
475

elproblem e28

Fa
46
FalliSar
e28 528i -86 Projekt 1
e28 528i -85 Projekt 2
e34 530i -94 Donator
e38 740i -00
Har ett vad jag tycker är märkliga fel....bilen har stått under vinern i väntan på platts i garaget. I lördags satte jag i batteriet o startade, gick igång på en gång. Men alla intrument va döda....tänkte att det va si batterierna som va ur-laddade.
I går startade ja upp den igen samma som ovan....lät den stå ett tag i hopp om att si-batterierna skulle få ström.....efter ca 30min dog mororn....

Säkringen till bensinpumpen gick -> bytte,alla instrumenten fungerade efter detta.

Körde in i garaget, gjorde det ja skulle göra där....
Startade upp den på nytt....Upptäckte föjande...

1: instrumenten döda igen
2: har ljus i instrumentpanelen bara när positionsljuset är på,
när ja sätter på halvljuset så blir instrumentet svart
3: inga ljus bak på bilen

när ja ställde ner bilen i höstas så funkade allt....

har någon varit med om något av detta....eller har tipps om va detta kan bero på????

tacksam för tipps
Eftersom E28'an av någon konstig anledning dras med de uråldriga porslinssäkringarna så bör du kolla dessa. Öppna säkringsdosan och rulla lite på säkringarna, byt och rengör om det behövs. Knacka också i alla reläer för att väcka upp dem ur vinterdvalan.

Min E28 hade samma problem när jag tog den ur vinterförvar, massor av el funkade inte, t.ex. fläkten, halvljusen, pisspojken osv osv.

Mvh
///Jonas
M535'an Länk

Fa
46
FalliSar
e28 528i -86 Projekt 1
e28 528i -85 Projekt 2
e34 530i -94 Donator
e38 740i -00
Det är det som gör mig förvirrad : )

När ja bytte säkringen till bränslepumpen så knackade ja på alla reläerna, och kollade alla andra säkringar, dom såg bra ut
Rulla lite på säkringarna även fast de ser hela ut, kontaktytorna blir lätt ärgade!

Mvh
///Jonas
M535'an Länk

Fa
46
FalliSar
e28 528i -86 Projekt 1
e28 528i -85 Projekt 2
e34 530i -94 Donator
e38 740i -00
Tack för tippsen....

Har nu köpt nya säkringar, byter ut alla o hoppas på att det funkar. Annar blir det till att puttsa upp alla jord punkter.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.