|
|
|
|---|---|
|
Lämnade imorse min Coupe för byte av bromsslangar hos borgsbil i vällingby i morse och bromsvätseke service. Såg att det står en svart M coupe på uppfarten där. Någon här? Emm: nej inte din, jo jag vet den är där men din är i hallen inomhus. För resten, vad är det du gör med den egentligen? lät som att du hade en hel del på G. | |
|
Följande har monterats (eller blir monterat i nästa vecka): + AC Schnitzer Short-shift-kit + AC Schnitzer Sport chassiekit (fjädrar och dämpare) + AC Schnitzer aluminiumpedaler :-) + BMW Sport Mode (ommappad DME-trottel som på E46 M3) + ITG luftfilterinsats + Kelleners sportavgassystem (4 x 70 mm) + Kelleners ECU-uppgradering (350 hk uppmätt före avgas/luftfilter) – Kelleners stålomspunna bromsslangar (kommer i veckan) – MH-GTR bakaxelutväxling 3.46:1 (kommer i veckan) – Recaro Pole Position racestolar (kommer i veckan) + Rogue Engineering Clutch-Stop – Strong-Strut CL fjäderbensstag (kommer i veckan) Följande skall ev. monteras lite längre fram: + Kelleners sportkammar + Kelleners sportkattar Med kammar och kattar (och ytterligare anpassad programvara) landar bilen på ca 380 hk och 390 Nm (skall givetvis testas på Rototest), och viktmässigt siktar jag nedåt 1.400 kg. Ambitionen är att få till en hyfsad värsting i kategorin "M-bil utan överladdning" (*sticker ut hakan, blundar och håller tummarna*... ;-) |
|
|
Emm: Låter som en riktig dräpare. När tror du att den är färdig? Det är M-träff vid Kaknästornet den 24/4 kl 11:00 och Z-träff på Brostugan den 1/5 kl 12:00. Får vi se bilen då? Vad kostade förresten AC Sport chassit och luftfiltret??? ITG är det bra, har aldrig hört talas om, tror jag. Jag håller också tummarna för dig! Vad blir det för fälgar, origonal eller något roligare? /Z3MPOWER |
|
|
Om allt går planenligt är bilen klar i näst-nästa vecka (undantaget kammar och kattar, tyvärr...). Vad gäller fälgar så håller jag mig till original Chrome-Shadow Style 41 med 225/45 på 7,5x17" fram och 255/40 på 9x17" bak -- dels för att jag är lite originalfetischist vad gäller det utseendemässiga, dels för att jag vill att bilen skall ha lite "sleeperstuk" och se helt standard ut... ACS Sport-kitet ligger på ca 12' + moms (sänker ca 30 mm; finns även ett Race-kit, men det kostar mer än det dubbla och kan nog bli lite obekvämt i en gatbil). ITG är en av de större luftfiltertillverkarna (kör dock bara med ett insatsfilter i originalboxen, litar inte fullt ut på öppna CAI-trattfilter...). Är bara bilen klar, vädret är fint och inget annat är uppbokat kommer jag på båda träffarna. Vad blir det mer för bilar som kommer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.