AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.118

Bmw bilbarnstol. Erfarenhet någon?

Visa användare
533
Jackass
523i -99
Som sagt. Jag undrar ifall det finns nån bmw ägare som använder sig av original barnstol och isf hur är dem?
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
BMW bilbarnstolar rekommenderas INTE. Iallafall inte för barn som ej kan sitta i babylift. Anledningen till detta är att barn inte kan sitta bakåtvänt i BMW's orginalstolar och barn SKALL göra det ända upp i 5 årsåldern. Helst längre ifall du frågar experter på trafiksäkerhet.
Så i vår touring sitter 2 bakåtvända Britax Freeway som våra 2 åriga döttrar åker i.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Är väl inte åldern på barnet utan hur tunga och långa de är om jag förstått det rätt. Vår dotter är ca 18 kg tung och 1 m lång och för henne rekar då iaf. affären där vi skall köpa utan tvekan framåtvänt.
ma
18
masterboy
320i Touring -04
Jag har BMW barnstol. Inte den bakvända utan den för lite större barn. Den funkar fint och är dessutom snygg.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Min 1½årige guddotter åker i BMWbarnstol och det fungerar alldeles lysande. Det är ju tråkigt om folk har en negativ erfarenhet och har upplevet egna problem med BMWs barnstolar. Det väsentligaste, speciellt då man har en liten växande passagerare, är ju att man skapar extra marginaler mot kringvarande trafikanter. Det slår nog det mesta som man kan förutse. Det oförutsedda får man lita till högre makt:)
Lycka till och hoppas du hittar en stol som ditt barn kan vara nöjd i:)
Asken
M.
307
M.Nilsson
120dM E87 -07
525tds E39 Touring -98
Det viktigaste måste väl ända vara att köpa så säker stol som möjligt.
Köp en stol som är t-godkänd så får du en stol som är bra.
(tror inte BMW`s stol är det).
Själv använder vi Britax two-way plus till våran son som är 4år.
Du kan ju alltid gå in och läsa på tex NTF sida om bilbarnstolarLänk där har dom också en bra köpguide.
Personligen så så skulle jag välja någon ur Britax eller Aktas sortiment.

"Riktiga män luktar diesel"
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Har en kompis som jobbar inom BMW med just bla barnstolar och han rekomenderade mig att ej köpa deras stol. Inte för att den på nåt sätt är dålig utan just för att det finns stolar som är bättre. Och när det gäller det käraste man har så är det inte hela världen om stolen är matchande i färgen och att det står BMW på den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.