|
|
|
|---|---|
|
Har något haft med problem med inläckande vatten från dubbeltaklucka i samband med biltvätt? Hur löste ni problemet? | |
|
Min läckte även vid kraftigt regn. Vid varje hörn finns ett dräneringshål. Häll vatten från en flaska i dom för att hitta ev stopp. Rensa vid behov med högtryck eller nåt smalt objekt. /Lasse |
|
| Tack Lasse. Var mynnar dräneringshålen ut sedan? | |
|
Kane, De främre dräneringshålen mynnar ut under bilen, nära kanten vid främre delen av framdörrarna. Det var iaf där det började rinna när jag testade mina dräneringshål. :-) Jag tror vattnet leds i en gummislang via a-stolpen och ut under bilen. Jag hade en läcka för några dagar sedan i samband med kraftigt regn. Dräneringshålen var fina. Det visade sig vara en liten sten som låg i dräneringsrännan som går längst med kanten på taket... Alltså om du öppnar luckan och tittar ner genom hålet i taket så finns där två rännor, en för att leda vatten och en för att leda själva luckan. Kontrollera att vattenrännan är fin. Om den är det så har du troligtvis stopp i ett dräneringshål. Lycka till! /daniel |
|
|
De bakre hålen mynnar ut i takstolparna ungefär 10cm över gasdämparnas(till bakluckan) infästningar. /Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.