|
|
|
|---|---|
|
Hämtade ut min första äkta traktor tisdags, en E60 med 3 liters dieselsnurran. Trodde väl aldrig att jag skulle tycka en dieseltraktor var rolig, men denna motor med 6 vxl automat var helt suverän. De 500Nm som trycker iväg bilen är ju underbara. Hade ju bara räknat med ett trevligt komfortlok inte att den skulle vara kul också!! Ändå kör jag normalt en Z3 M Roadster.. Ville bara dela med mig av glädjen!! :-) :-) /Caspar | |
|
Alltid kul att se nagon som konverterar. Om du borjar lasa den internationella motorpressen kommer du att fa se att det ar manga som inte langre ser nagon anledning att kopa bensinare! Vore kul om du kunde dela med dig mer info om bilen! //Örjan C |
|
| Oreo:Förutom skattetrycket och roligare motorkaraktär på bensinare så är det nästan sant. Åtminstånde när det gäller e60 530i vs 530d. | |
|
acey, Som tidigare berorts har Länk sa ligger brytpunkten dar 530d blir billigare an 530i vid 1600 mil. Jag tror att det ar fa som koper en E60 och kor mindre an sa? Om man kor over 1200 mil, sa ar den okade kostnaden for att kora diesel ratt sa marginell. Mycket gar att fa igen pa att de flesta bolag ger battre rabatter pa diesel an pa bensin. Vad som ar rolig motorkarraktar beror val pa vilken smak man har antar jag - sjalv gillar jag lagvarvseffekt mer an hogvarvseffekt.... //Örjan C |
|
|
Oreo: Jag får återkomma med rapport när jag kört mer med bilen, so far är den iallafall underbar. Motorkaraktärer... På en bruksbil som detta faktiskt måste klassas som så är kombinationen massor av vrid i låda varv och automat optimalt. De täta växelstegen gör också sitt till, bilen flyter fram som om den vägde 1 ton mindre.. På M'en skulle jag aldrig vilja byta till en diesel, men det är ju en bil som inte skäms för sig vid 7500varv.... Enda lustigheten jag hitintills märk är att eftersom bilen är så tyst och smyger iväg så snabbt så ligger man helt plötsligt i väldigt hög fart EFTER att man saktat ner rejält inför en kurva... Sen är ju det i sig underbart att bilen är så tyst och "lätt".. Skillnaden mot gamla 528 -98 är stor och denna bil känns rejält nyare/bättre.. :-) /Caspar |
|
|
Caspar, GRATTIS till en av mina dröm-bruksbilar :) Jag delar absolut din uppfattning angående E60 530dA, den känns ett ton lättare än den är, går tyst som graven, och att dieselmotorn/automatlådan är en klockren kombination i E60. Har kört 545iA men den imponerade inte riktigt lika mycket, förvisso på grund av vid provtillfället uselt väglag, fullastad bil och VÄLDIGT höga förväntningar. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.