|
|
|
|---|---|
|
Har börjat fundera över försäkringssituationen på bilen. Var anser ni gränsen (värdet på bilen) gå för att man ska ta mer än trafikförsäkring. 5, 10, 15 eller kanske 20 tusen? Vill ha folks åsikter. Har halvförsäkring nu men börjar fundera på om det är nån idé egentligen. /Martin | |
|
det beror väl på din plånbok. jag tyckte att ca 27tusen för halvförsäkring var alldeles för mkt. nöjer mig med bara trafikf. 10tusen är en lagom pris tycker jag.. |
|
|
Det hänger ihop med vad kostnaden för försäkringen är och vilken självrisk man har. Och givetvis med ens ekonomiska situation, klarar du att ta smällen om bilen försvinner? Finns det fler bilar i hushållet? Risker för att något ska hända? Se över sin egen situation och gör bedömningen själv, är mitt råd. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tja. Min är väl värd ca 55 tusen, och jag har bara trafik. Betalar 2300:- / år för trafik, snäppet upp till halvförsäkring var 9500:-, helförsäkring ca 13000.. så jag kan fixxa en hel del skador för de pengarna.. Carguard ser nog till att bilen får stå kvar iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.