|
|
|
|---|---|
|
Hej på er !! Jag har haft lite problem med att larmet i bilen startade utan anledning. Jag hittade felet, var kabelhärvan vid bagageluckan där massa kablar som blivit halvt om halvt avbrutna och satt på få trådar, MEN.. när jag testade larmet sen gjorde jag typ 10 - 15 tester på rad, men då hände nåt i förardörren :o( ... helt otroligt va ??? nästan lite komiskt :o) Är iallafall så att den inte går att låsa nu. Knappen går heller inte att rubba varken upp eller ner manuellt som det går att göra på alla andra dörrar. Den står nu i upplåst läge. Problem också att när jag nu låser centrallåser på förardörren så låses alla dörrar utom förardörren, men när jag sen låser upp och håller någon sekund i upplåst läge så låser sig allt i bilen, förutom då förardörren. Gaaah.. jag blir knäpp. Verkar som nåt pajjat i låset i förardörren. Sökt på forumet men inte hittat nån med samma konstiga problem. Har någon av er råkat ut för detta?? Samt har ni förslag. Är det att plocka bort dörrsidan och göra en noggrann undersökning som gäller ?? 1ggn BMW, Alltid BMW !! Tack för all hjälp. //Håkan. | |
|
Jag råkade ut för detta för ett par år sedan. Har för mig att lösningen var att lyfta handtaget på förarsidan och därmed kunna vrida nyckeln längre än vanligt (åt öppningshållet). Samtidigt som man höll i det läget skulle man lirka lite med knappen och kunna få det att hoppa rätt igen. Det var ett bra tag sedan jag gjorde det så det kanske är några detaljer som inte är helt rätt. Förhoppningsvis finns det någon här som råkat ut för det lite senare och kanske kommer ihåg lite klarare. /Andreas |
|
|
Hej och tack.. gick att lirka lite. När jag hade bilen låst på jobbet idag.. dvs alla dörrar utan förardörren låst i 1a läget, dvs utan larm. Sen när jag slutade satte jag in nyckel o vred mot låshållet där man aktiverar larmet och klink... så åkte den ner. Nu funkar den bra. Tack för hjälpen.. än en ggn.. :o) 1ggn BMW, Alltid BMW !! Tack för all hjälp. //Håkan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.