|
|
|
|---|---|
|
Hallå där! Någon som vet (om)vad det är som skiljer avgassystemen åt på 540 & 530 (e34)?? Thanx in forehand :-) | |
|
Inget tror jag. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
rsarits |
Vet ej, men då 540 har en annan automatlåda, så kan det skilja sig åtminstone framme. Micke |
Deliq |
Enligt Bentley's manualen är det inget som skiljer på avgassystemen mellan modellerna. Men jag har för mig att det skilde på något anslutningen mellan mellanröret och kattarna då jag hade funderingar på att skaffa ett Supersprintsystem till min f.d. 540. Kolla med någon leverantör för att få exakt besked... M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
kolla någon internetbutik t.ex. mekonomen och slå fram artikelnummer på båda. sen kollar du om de e olika. då får du fram ett snabbt svar :) /a |
|
|
Tack för svaren! Grejen är att jag har en eisemann slutburk till 540, och den vill jag kränga på min 530. Jag måste även köpa en ny mittre dämpare, däför undrar jag om diametern är samma på bägge bilarna. Isåfall kan jag ju köpa en ny orginaldämpare fram och meka ihop den med eisemann-burken. J"#¤%gt bra forum det här! mvh///Henke |
|
|
Enligt ETK är det olika katalysatorer, mellanljuddämpare och slutljuddämpare på 530i och 540i. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.