AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.715

Lurad av BMW i Nyköping

Sida 2 av 2
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Många säger att " det är resultatet som räknas" nååå tack vare goda resultatet så blev det reklamation!

Det är frågan om på vad man har för förväntningar Jag hade förväntat mig :
1 et bra lackerings jobb
2 en bra service med kund i centrum

Har inte förväntat mig
1 att vid reklamtion stöta på motsånd (tycker att är det fell så ska det återgärdas)
2 att bli hänvista fram och tillbax i flera dagar

MVH
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
LepriconXL

Jag förstår att du är förbannad på att de inte tar sitt ansvar.
Däremot verkar det ju nästan som om BMW lämnat bort jobbet
för att de antingen inte klarar det själva ( borde ju därmed bli ännu sämre utfört hos BMW ). Eller för att de har för mycket att göra. Men visst blir man irriterad när de inte tar ansvar!
De som Åtagit sig dig som kund har ju ansvaret.

alfatok....
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Alfatok
Ju innan jag lämnade bilen så sa de inget sedan när detta tog så lång tid så sa de att jag ska höra med mitsubishi?!? :)
Jag gjorde detta och fick bilen efter (allt som allt ) 14 dgr. JAg fick full ersätning för att bilen var på verkstad från folksam. Jag visste inte att mitsubishi skulle utföra jobbet (då jag fick ta reda på gjorde inget som sagt bara att det blev bra).
BMW förkalrade att de inte hade nån verkstad för bilreparationer (men det sa inte de när man skulle lämna bilen på reparation)?!?
Detta är dagens sanning Nu är det bara en gammal minne men för de andra som kanske vill göra reparationer eller plåt jobb med lackering på BMW och just bmw så fråga gärna om de har verkstad annars blir ni besvikna sedan (speciellt om jobbet inte blir bra som i mitt fall)
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
LepriconXL

Ja- ju fler kockar desto sämre soppa- heter det ju...
Hoppas det är ordning på grejerna idag?

alfatok....
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Ju tack det är en annan bil annan tid
Synd om flera skulle uppleva samma sak bara

Tackar och gl´a påsk
Jag fattar ingenting, först så gnäller du om att du inte hittade några bubblor i lacken.
Lite senare så skriver du om missnöjet med bubblor i lacken.
Dåligt att skriva massa skit om en firma pga av att listerna inte satt som dom skulle.
Sen undrar man om varför du inte sa till om listerna direkt när du hämtade ut bilen?
nsumar
:-) AJ AJ AJ, det gör nog ont att läsa allt detta för grabben

jag tror han fattar vad han har gjort, fått sig en läxa i att tänka först..
nsumar
Jag fick kastanjeskador på bilen när jag var utomlands, jag fick det fixat av BMW i Värnamo, som inte har en egen lackning (tror jag) men ändå, han skickade tillbaka bilen 2gg för att han inte var helt nöjd med resultatet, så summa summarum,
Det spelar ”ingenyroll” var du lackar din bil, utan det är vem som gör det.
Kan starkt rekommendera BMW i Värnamo, de hittar dina fel om du har några.
Blev så paff en gång när jag fick fel på min ny CD-spelare (original) i bilen, ringde lite surt och sa att den har slutat att funka, till svar fick jag

- har du ändrat klockan i bilen?

- Jo, det har jag, men hur kan de ge ett sådant fel?

- Prova med att dra ut sladden till batteriet och vänta 10-15 min, så ska
det funka, om inte ring mig igen

- du menar att jag ska BOOTA om bilen.

Jag ringde aldrig tillbaka om felet ska jag säga, fattar fortfarande inte hur det hänger ihop
Men den har funkat felfritt sedan dess. Vad nu detta har att göra med lackering vet jag inte men visst är det trevligt …när man har en bra BMW handlare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.