AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.716

Lurad av BMW i Nyköping

Sida 1 av 2
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Hade lämnat in min bmw på lackering av några lack skador på ett par stället. Bilen skulle vara färdig inom en vecka men det tog minst 2. Bara det var ju skandal men det värsta var ju när jag skulle hämta min bil så visa sig då att min bil egentligen var på mitsubishi verkstad tillhörande en salong där de säljer mitsubishi. Tyvärr uptäckte jag inte bubblor i lacken men det jag klart och tydligt såg var ju att mina listor på bilen aldrig satt som de skulle igen!
Passa er för BMW nyköping bara!
MVH

Obladna!
Ja, outsourcing är ju modernt... ;-)

Mvh Elvis
Tyvärr uptäckte jag inte bubblor i lacken!

Hade det varit bättre om du hade fått bublor i lacken eller??

/A
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Nej jag kunde ha klagat mycket tidigare än jag gjorde

Obladna!
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
En fråga bara, Spelar det nån roll vem som lackar bilen? Det kvittar väl om de säljer Skoda eller Ferrari bara resultatet blir bra? Att vänta 2 veckor istället för en är väl inte skandal, detta kan ju bero på sjukdom eller vad som helst. Jag blir så förb trött på dessa Lurad av.. rubriker. Exakt vad har dom lurat dig med? Har dom lackat bilen grisrosa istället för svart?
Grubbe
ppeellee: Jo tjena.. Som att man vill ha sin Bmw lackerad hos Skoda eller Vaz. Klart som fan att man har rätt till att bli förbannad! Att det tog en vecka längre än beräknat sög verkligen, men om det dessutom var Mitsubishi som gjort det? Det är skandal!
Har ni dåliga erfarenheter av Mitsubishi eller?
Bara undrar eftersom ni klagar...
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Det är ju faktiskt Hur jobbet blir gjort som Borde spela roll, eller?
Tänkte skriva mer- men orkar inte- fel kan påpekas, men i övrigt?

Förstår inte varför inte Bra lackerare bara skulle finnas hos BMW?
Märklig tanke...

alfatok....
Vad spelar det för roll om den lackas hos Mitsubishi, här i Västerås lackas BMWar hos en firma som lackar åt Toyota och inte stör det mig...

Jirar
Lurad Öhhh på vad?

>> LepriconXL
Får man fråga varför du inte lackade på Björkviks billackering i Kholm? Funderar på att anlita dom nämligen.

/Erik
ri
320
rightnow
3-Serie Coupé, 2004
Så trött på sånt här. Jag är 100% säker på att det finns andra personer som är jättenöjda med just det här företaget och skulle rekommendera det till alla.

Visst, det finns riktigt dåliga företag som försöker lura oss konsumenter. Men det finns faktiskt riktigt korkade kunder också som inte drar sig en sekund från att kasta smuts i forum på internet bara för att han inte kom överens med ett företag.

Jag jobbar på ett företag, som inte säljer personbilare men liknande saker. Vi har hundratals kunder som tycker vi är hur bra som helst och rekommenderar oss till alla de träffar på. Men sen finns det en kund som går på massa olika mediciner och sprider lögner på alla möjliga forum på nätet.

Är du inte nöjd gå till allmänna reklamationsnämden.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Tänk om dom inte använda Kamasa eller Bacho verktyg när dom demonterade bilen för lack! TOTAL SKANDAL, du har blivit fullständigt blåst! Nä grabbar, ska ni ha en lackare som bara lackar BMW så får ni nog ta fram sprayburken och göra jobbet själva. Jag fattar absolut inte ert tankesätt, det kvittar väl fullständigt vem som lackar bara resultatet är ok. Tycker att tråden skulle tas bort för att skriva att man blivit lurad är rent förtal. Jag kan förstå att det kan vara tråkigt att vänta en vecka extra men det är sånt som händer, att dom sedan satt listerna taskigt är väl inget problem. Istället för att skriva inlägg här så skicka ett mail till verkstaden och be dem fixa det. Om dom nekar så kan du ju skriva ett inlägg här.
Grubbe
Rent seriöst. Skulle ni verkligen inte bli förbannade om ni märkte att det var en jävla skoda-verkstad som lackat bilen? Vem vet vad dom gjort? Lackat med Högkvalités-färg ifrån forna Soviet som åkt med i lastutrymmet på en lastbil, som kört smuggelsprit till Polen?

Nästa gång ni lämnar in bilen för utbyte av reglage i instrumenbrädan kanske ni får vred från en Kia eller Hyundai.
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Grubbe!

Mig veterligen har Skoda aldrig varit i Sovjet eller Rysslands ägo. Färgen till Skoda kommer säkerligen från samma tillverkare som färgen till din BMW. Frågar du på ICA om mjölken åkt Volvo till butiken också?
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Grubbe tycker du ska besöka en lack firma och kolla om dom lackar bara ETT märke."inte lite dum du"
Seså, läs mellan raderna så ser ni ironin i Grubbes inlägg!

För min del får gärna en officiell Trabant-verkstad i forna östtyskland lacka våra bilar under förutsättning att resultatet blir bra.

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Ska jag vara helt ärlig så skulle jag inte bry mig var min bil blev lackerad. Bara resultatet blev bra.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
M-pirre
för jag ville att bmw skulle göra jobbet. Hade högre förväntningar faktist. när jag sedan fick hämta bilen på mitsubishi vart jag klart mycket besviken + att jobbet var inte ens tillfredställande faktist!
Ska du lacka i k-holm så tror jag att djulö lackering gör kanon jobb. Har nu under vintern fått min bil repad av en lite äldre dam som under vinter hade repat förarsidan på flera ställen med sin dörr. Nu fick jag tid den 24 maj (långt) djulö har mycket att göra dessutom är de bra, bra lokaler och jag såg ett par saker de gjorde de är bra. TopCar bil finish firma rekommenderade mig de och jag tror att de är bra!
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
LepriconXL

Du har fortfarande inte talat om hur dom har LURAT dig? Sa dom att vi ska lacka bilen själva eller varför säger du att du blivit lurad? Har du klagat på listerna hos BMW ? Lägg ner din möda på det istället för att sprida dynga på Forumet!
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Right Now
Jag är vuxen människa och tro på mig skulle ALLDRIG smutskasta de om jag inte var nöjd! Grejen är ju att när jag sedan reklamerade jobbet så sa de att man ska höra med mitsubishi! Jag gjore som de sa men de på mitsubishi hänvisade mig tillbax till bmw och så pågick det i några dagar! Detta är vad jag mest blev besviken på! Tycker inte de ska "bolla" med en fram och tillbax Så länge du ska anlita de och betala pengar allting går så bra men. Grejen är att bra service enligt mig ska fungera mellan kunden och försäljare eller firma även efter avslutad "buissnes". Har jag lämnat bilen på reparation på bmw så förväntar jag mig att hitta bilen där jag lämnde den dessutom ska det inte vara några konstigheter att klaga på bubblor i lacken och eller sönder böjda listor som inte gick att sätta tillbax på bilen (hoppas att du förstår mitt missnöje). Ringer jag bmw och säger att jag vill göra en reklamation eftersom det var de som fakturerade mig, ska jag inte behöva själv ringa mitsubishi och be de titta på vad som är fel? Är det inte de som ska ta kontakt med M? Det är väl de som gjorde så från början! Det värsta var att mitsubishi sa att jag måste prata med bmw och så far och t-bax i 2 eller 3 dagar vet jag!! De kunde ha sagt att de inte utför lackerings jobb efter att de ockulärt besiktade skador på bilen då skule jag anlita en annan bmw firma som gör det eller så skulle jag då göra jobbet här i katrineholm hos någon lackerings firma!
Jag har rätt att vara besviken med jag smutskastar ej någon De har säkert gjort massor av goda affärer med folk

"har rätt att vara missnöjd men smuskastar ej någon"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.