|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån som har länk till sidan där man beskriver hur man demonterar ratten/byter ratt i E34 med airbag? Också, nån som frivilligt kunde åta sig och kontrollera i BMW ETK om ratten jag tänkt byta till passar i E34 M5 -92B. Meddela om det finns nån som orkar kolla, meddelar rattens kod småningom. Tack på förhand! Andreas | |
|
Nummer: 3234-1 162551.9 Kan någon vänligen kolla om denna ratt, med detta nummer passar på M5 E34 -92B. Stort tack! |
|
|
Numret du angivit är visserligen till släpringen till sportratt II, men den passar M5 3,8 åtminstone fram till 5/94. Troligen även nyare, men utförandet på sportratt II är ändrat vid den tidpunkten. Tysk beskrivning på rattbyte E32: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tusen tack Erikw! | |
|
Fortsatt problem... Ratten passar, men airbag kopplingarna är olika på de två olika rattarna. Nya modellen (den jag vill byta till) heter Sports steering wheel airbag 2, gamla är den vanliga 4-eker modellen. Fixade dit ratten, men airbagen funkar inte, eftersom den nya ratten har kontakt skenor som vanligtvis kopplas till tuten, även till airbagen, medan den gamla har en sladd som kopplas till en "ring" som påminner om ett kullager som löper fritt på baksidan av ratten... (Svårt att förklara) Det måste gå att konvertera på nåt sätt, så att min nya ratt skulle få en fungerande airbag... Hör gärna era tankar! Hälsn. andreas |
|
| Dåliga kunskaper i "rattar" på forumet eller? :) | |
|
Jag skulle gärna vila veta hur d gick med rattbytet! Fick du ihop det??? Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.