|
|
|
|---|---|
|
Idag åkte jag lite tidigare från jobbet för att göra några viktiga ärenden. Jag sitter vid ett rödljuskö när jag plötsligt får syn på min EX BMW 320i (E36) som jag sålde i sommras. Det kändes som att man såg en fd flickvän. Jag belv helt konstig, hehe Jag visste inte hur jag skulle reagera. Jag tittade lite extra efter den och såg att den var sig lik, men rätt så skitig dessutom hade den fått tonade rutor:(( Den bilen gillad jag faktiskt, det kanske var därför jag reagerade som jag gjorde. Ni vet, precis som vissa ex flickvänner där man gillar dom men tyvärr måste låta dom gå, hehe. Jag har samtidigt haft bilar som jag verkligen inte gillat och vill inte se dem, och när jag väl ser dem så hånler jag mot de, precis som vissa flickvänner som man bara är glad att man blev av med dom. ;) Hur känns det för er och se en föredetting;) | |
| Precis likadant. Vet precis hur du kände. Fast på något sätt så försvinner den känslan med tiden vad gäller flickvänner, men inte vad gäller bilar har jag märkt... | |
Grubbe |
Då jag såg min förstabil (Celica -90) ute på annons på blocket.se blev jag riktigt jävla förbannad. Den bilen gillade jag otroligt mycket, det var verkligen min ögonsten. Köparen som jag sålde den till hade den bara i ett halvår innan det blev dags för annonsen. Bilen var skitig på bilden och han hade sålt bort de fina 17"arna som jag var så otroligt stolt över. Jag blev otroligt ledsen och tänkte bara på det i ett par veckor. Jag hade god lust att ringa till honom och förklara för honom att han inte kunde agera så totalt respektlöst emot denna bil som i mina ögon alltid kommer att vara något otroligt speciellt. Jag tänker nästan dagligen på denna bilen och även någon annan riktig pärla som jag ägt och det är inte utan att man blir lite ledsen när man ser den före detta bilen ute på vägarna... med någon annan ful jävel som behandlar bilen helt omdömeslöst... Fy fan alltså.. nu blev jag jävligt neg. |
| Är detta kanske någon av er grabbar ??? det tycks ju låta som ni hellre tar bilen..*S* Länk | |
|
gto80// *asg* |
|
Grubbe |
gto80: Jag tycker att ämnet är alltför allvarligt för att skämta med. |
Gemini__ |
Grubbe: Du glömde en smilegubbe i ditt senaste inlägg, hoppas jag iaf. =) //Thomas |
|
Fan va bra, jag beställde ett spagge-kit :)) /Mauritz |
|
| grubbe; Har inte skämtat..... | |
|
Mauritz// Vad definerar ett spagge-kit? |
|
|
suck så spårade denna tråd också ur, varje gång jag ser min föredetting (520iA 89) blir jag alldeles lyrisk ock till mig sen sitter jag å ler minst 5 minuter till ;) "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
|
Grodan: Här är spagge-kitet som Mauritz talade om: Länk /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Andersson_CSI// Förnedrande mot de utlänningar som besöker Autopower tycker jag. Jag tycker att moderatorer borde tabort inlägg med liknande innehåll som Mauritz inlägg. Vad skulle hända om någon utlänning använde sig av begreppet Bleknos-Kit exempelvis? Inlägget skulle förmodligen raderas direkt och användarens konto möjligen spärrad. Jag tycker man borde åtminstone hålla detta forum rent ifrån en massa rasse tjafs. |
|
|
Jag brukar alltid sakna mina bilar jag har sålt och vill köpa tillbaka dem när man ser på bilder mm., samtidigt som jag aldrig är nöjd med dem jag för tillfället äger. Lyckligtvis gäller inte samma förhållande flickvänner:) BMW CS #5139 |
|
|
Ångrar alltid alla bilar jag sålt redan 10 minuter efter , sen sitter det i några veckor. Men jag tror nog att om man ångrar sig när man ser den efter ett halvår eller så så skulle man inte sålt , iaf. inte för det priset. Man måste helt enkelt sälja för ett pris som är så högt att det "inte gör något" om köparen förstör bilen totalt. |
|
|
Tjenare! Måste först ,kommentera det där med spaggekit. fick mig ett gott skratt och alla personer, (med utländsk härkomst), som har lite självdistans tar det nog nte så hårt. jag tycker det va kul. men förstår grodans sätt att resonera. Nu till det "viktigare". När jag sålde mina första, och än så länge enda bil så var det en förjävlig dag. Det var en röd Toyota Corolla med stolsvärme. stereon hade pajat och jag hade fixat centrallås till den. den betydde verkligen mycket för mig, vänder mig om så fort jag tror mig se den. Det som gjorde mig förbannad när jag sålde den, var att "fel" person köpte den. En äldre man, på 50 år med sin dotter, båda från Iran, samma land som mig ville kolla på min pärla. Gubben skulle väl impa på mig och berättade att hans dotter skulle övningsköra i den, samt att han själv ägde en Benz. ( vad fan har det med mig och köpet att göra) så han stylade hela tiden, om sin benz och att han hämtade bilar från tyskland. framför Corollan, min bil fan smädad av denna patetiska svettiga livsform. när han satte sig i bilen, som jag hade dammsugit, vaxat, tvättat, hela köret så växlade idioten utan att ha kopplingen nere, han tog i som fan tills man hör det där "kraaaset". Så jag sa åt honom att koppla och han började återigen snacka om att hans merza hade automat. Han smädade min bil som fan, så när han skulle köpa den, så var jag hårresande nära att säga att jag ångrat mig, men jag behövde pengarna, till mitt e34 köp, ( som inte är gjort än). Han sa återigen att det skulle bli deras tredje bil och att dottern skulle lära sig att köra i den. Jag mådde med handen inte bra den dagen, och jag har inte sett den sen dess. Så jävla synd för de va en så jävla mysig bil som herr svettig kommer att krascha. Jag blir förbannad och besviken så fort jag tänker då jag svalde stoltheten och allt jag stod för , för lite pengar, den fick fel ägare, och mina 400 mil med den känns som ingenting, bara minnen, minnen som finns i mitt sinne, HELVETE Mvh Mohsen |
|
|
Mohsen// Är alla Iranier så här skrytsamma? hehe, har nämligen en arbestskamerat som är Iranier och han skryter hela tiden om precis allting. LOL |
|
|
Grodan: Det ända jag gjorde var att länka till spaggekitet som disskuterades, Jag lade ingen egen värdering i såvida spagge-kitet var roligt eller något annat! Jag gillar inte allt detta snacket om att så fort det är något som kan vara roligt/skämtsamt och samtidigt handlar om invandrare så är det rasistiskt, Det finns hur mycket som helst i humorväg" som handlar både om svenskar och om nvandrare och allt får självklart tas med en nypa salt! OM du nu ska fortsätta att brusa upp på detta sätt så borde det inte vara mot mig utan mott skaparna av sidan där detta skämt finns! Nu tycker jag att denna tråden kan få återgå till sitt ursprungliga ämne. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Sälja en bil man gillar är ju rena pesten. Jag blir fan att må dåligt. Det är ju min "bästa vän" jag säljer. När jag säljer eller byter bort min nuvarande bil så ska jag minsann besikta spekulanten innan han ens får titta på min bil. Visst, det kanske kan tyckas vara lite löjligt i o m att det inte är en så dyr bil. Men jag har gjort en HEL del själv på denna bil. Det är den första bilen jag haft som jag verkligen verkligen trivs med (jag har haft 39 bilar, så det är inte så vanligt att jag fastnar för en bil). Så det finns inte en chans i helvete att jag skulle sälja den till nån som bara vill spöa livet ur den. Man blir ju riktigt glad när man ser en bil man sålt som har kommit i bra händer, nån som verkligen tar hand om pärlan. =) Men det händer oftare att det är nåt riktigt nöt som köper bilen och bara "dödar" den. =( MVH Morgan. Länk |
|
|
Jag blir glad när ja ser nån av mina gamla bilar ute o rullar.. Det känns skönt att veta at man sålt nånting som fortfarande fungerar.. de värsta är när man ska sälja bilarna o både den ena o den andra ska provköra.. absolut jobbigaste var när ja sålde min Fiat Tipo dgt.. den så ut som ny både utvändigt o invändigt.. fast hade en defekt spricka i framrutan.. då kommer det en tjej som ska kolla o hon har ju tagit me sig "biffen" som hjälp socialt stöd... o Han började typ skälal ut mig för att de va en spricka i rutan och att bilen garanterat va skit eftersom den såg så fin ut.. men ändå skulle han provköra så visst ja åker me han åker 300m sen skriker han de här är skit gör en handbromsvändning o åker tillbaka.. då j'vlar höll ja på o gå i taket.. de va ju som att han våldtog min pärla o ja satt bara o såg på.. fast dan därpå sålde ja bilen till en mkt vänlig kille o bilen lever än ida.. såg den i förrgår.. |
|
|
Jag känner mig också lite vemodig när jag ser mina gamla bilar rulla ute på gatorna. Men bara om de förfallit i skick. Vissa som skötts bra blir man bara glad att återse. Brukar förresten föreslå att den som köper en bil av mig slår mig en signal Innan han säljer den vidare- åtminstone om bilen varit en jag gillat.... har köpt tillbaks 3 stycken. Men det gällde ju bara vissa exemplar, som man själv gjort i ordning. Speciellt gamla -02:or eller 3,0:or. Och några Alfor då förstås ;-) Lite mer speciellt när man gjort iordning dem själv! alfatok.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.