|
|
|
|---|---|
|
tja, är det nån som vet hur svårt det är att byta fjädrar på en 520 E39, tänkte köpa en som sänker 50-20. Tacksam för svar.. | |
|
Kan tipsa om vad en kompis råkade ut för när han sänkte 40/20. Bilen blev så låg(E34) att kattarna tog i fartguppet... 13500kr senare fungerade allt... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| Fram skall det inte vara så svårt att byta fjädrar/stötdämpare. Däremot är det svårt att byta de bakre fjädrarna/stötdämparna då paketet är infäst i hatthyllan. Någon som vet om touringmodellen är lika besvärlig när det gäller byte av bakfjädrar och dämpare? Tänk dig för ytterligare en gång innan Du sänker bilen 50mm. Det blir löjeväckande lågt. | |
| kanske ska tillägga att jag har 235-40-18, vad tror ni om 40-00, då slipper man bakfjädrarna dom verkar bökiga att byta. | |
|
40/00 aha!!! Det klassiska Volvo 240 stuket, det är aldrig fel! (skojar förstås) |
|
|
Jag har sänkt min 528 30/15 med en sats från Motor Nord. Utseendemässigt blev det kalas, men det är bökigt bak. Men det är glömt efter ett tag när man njuter av utseendet ;-) Kämpa på så får du oxå njuta sen !!! Byter man bara fram kan man få skumma vägegenskaper oxå,fast fram och gung bak ! OO=00=OO |
|
|
Så här är arbetsgången som jag beskrivit tidigare här! (Jag har fäll- och delbart ryggstöd och elgardin.) *Fäll fram ryggstöden *Dra loss ytterdelar i baksätesrygg *Lossa låsöglor till ryggstöden *Dra ur nackstöden *Lossa plastlist i hatthyllans framkant *Lossa paneler på C-stolparna *Lossa 3st.M6-muttrar i bagagerummets tak (rolloinfästning) *Ta bort högtalargallren,snäpp i framkant *Dra (äntligen)loss hatthyllan uppåt-framåt *Skruva loss högtalarlådorna *Nu kan man se fjäderbensinf.under dämpmattan *Demontera bakhjul *Demontera innerskärm i hjulhus *Demontera övre-bakre länkarm till hjulupphängning *Lossa fjäderbenet uppe och nere *Lirka ut det ! *Plättlätt!!! Sen är det som i Haynes rep.handbok : Montera i omvänd ordning!!! Lycka till! OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.