AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.950

Dämpa nummerplåten bak?

Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Hepp!

Är det någon som har ett bra tips på hur man kan dämpa nummerplåten bak? Det vibrerar och låter illa när man spelar högt :)

Todde
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Köp sådan här skumgummitejp och lägg emellan: Länk
Eventellt kan du låta skyddspappret sitta kvar, så att den bara är fäst på en sidan.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Kanon ju ...
Har du testat det själv, sitter det som det ska även efter ett par tvättar.... funderade på gummi packningar bakom plåten ... Fast jag tror gummit är för hårt och plåten forsätter att vibrera...

Ska kolla in denna tejpen nästa gång jag är på Biltema.

Tack!

Todde
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ja, jag har själv satt sådan telp på baksidan på flera nummerskyltar. Jag har lämnat skyddspappret kvar, så att tejpen inte sitter mot lacken. Tejpen ska sitta "i spänn" mellan skylhållare och lack, eventuellt kan men behöva sätta flera lager tejp för att få rätt tjocklek.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Då kör vi på det!

Tack!
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
perffa!

det ska jag åxå prova:-)

BMDoubleV

Länk
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Hur gör jag för att inte skuffen ska vibrera!!!
2st 1000w jbl basar... antar att den får vibrera lite!

Min bil Länk
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Jo hela min bil vibrerar tycker jag, så jag får börja med Nummerplåten och sedan hatthyllan. Mest irriterande är nog nummerplåten för den hörs utifrån.

Todde
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Jo hela min bil vibrerar tycker jag, så jag får börja med Nummerplåten och sedan hatthyllan. Mest irriterande är nog nummerplåten för den hörs utifrån.

Todde
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Kommer det inte rost om man har något mellan nummerlåten och lacken?
Morten: Brukar tak med intackt lack rosta..?
Måhända att det kanske "knövlas" in saker bakom regplåten, men det i sig bildar ju ingen rost (såvida det inte nöter bort lacken...)
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Risken är väl i så fall större att nummerplåtens rörelser mot lacken skaver hål på lacken, om den får sitta och skaka när man spelar.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Givetvis ökar ju risken för rost om ni stoppar skumgummi bakom skylten, de suger ju upp vatten osv, och håller det kvar där! och dessutom så är lacken inte 100% tät!

//Mvh Simon
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Då kanske det är bättre med gummi brickor då? .... :)
Som jag hade tänkt från början

Todde
Perfekt skulle ju vara gummimatta från en ishall (sån där som hockeyspelarna går på).
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Har inte hockey gummimattorna såna där hål/luftfickor, det gör ju att fukten samlas där också?! Eller jag vet inte! :) Men har ju själv också det där irriterande vibrationerna från reg. skylten, men det hörs ju som tur är inte in i bilen! Kanske kan man flytta ut skylten en bit? Nån som har nån bättre lösning än att stoppa in nåt bakom skylten?

//mvh Simon
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det bästa är nog några små gummiduttar nära nummerskyltens hörn. Då finns det inte mycket som kan samla vatten, samtidigt som direktkontakt mellan nummerskylten och bilens lack förhindras.
bmwdr
Sätt en bit tvättsvamp bakom.. kila fast den.. ;)

Vinden i nacken en skön sommardag ;)
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Så här.. en bit av ett liggunderlag som finns på Biltema.. Dom är uppbyggda av celler som inte tar upp vatten..

Två bilar är fler än en..
Visa användare
312
Todde
525i M-Sport 2006 (E61)
Visste inte att mitt lilla problem skulle få denna uppmärksamhet :) Men det r alltid roligtmed folk som bryr sej ...

Tack alla! :)

Todde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.