|
|
|
|---|---|
|
Hepp! Är det någon som har ett bra tips på hur man kan dämpa nummerplåten bak? Det vibrerar och låter illa när man spelar högt :) Todde | |
|
Köp sådan här skumgummitejp och lägg emellan: Länk Eventellt kan du låta skyddspappret sitta kvar, så att den bara är fäst på en sidan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kanon ju ... Har du testat det själv, sitter det som det ska även efter ett par tvättar.... funderade på gummi packningar bakom plåten ... Fast jag tror gummit är för hårt och plåten forsätter att vibrera... Ska kolla in denna tejpen nästa gång jag är på Biltema. Tack! Todde |
|
|
Ja, jag har själv satt sådan telp på baksidan på flera nummerskyltar. Jag har lämnat skyddspappret kvar, så att tejpen inte sitter mot lacken. Tejpen ska sitta "i spänn" mellan skylhållare och lack, eventuellt kan men behöva sätta flera lager tejp för att få rätt tjocklek. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Då kör vi på det! Tack! |
|
|
perffa! det ska jag åxå prova:-) BMDoubleV Länk |
|
|
Hur gör jag för att inte skuffen ska vibrera!!! 2st 1000w jbl basar... antar att den får vibrera lite! Min bil Länk |
|
|
Jo hela min bil vibrerar tycker jag, så jag får börja med Nummerplåten och sedan hatthyllan. Mest irriterande är nog nummerplåten för den hörs utifrån. Todde |
|
|
Jo hela min bil vibrerar tycker jag, så jag får börja med Nummerplåten och sedan hatthyllan. Mest irriterande är nog nummerplåten för den hörs utifrån. Todde |
|
| Kommer det inte rost om man har något mellan nummerlåten och lacken? | |
|
Morten: Brukar tak med intackt lack rosta..? Måhända att det kanske "knövlas" in saker bakom regplåten, men det i sig bildar ju ingen rost (såvida det inte nöter bort lacken...) |
|
| Risken är väl i så fall större att nummerplåtens rörelser mot lacken skaver hål på lacken, om den får sitta och skaka när man spelar. | |
|
Givetvis ökar ju risken för rost om ni stoppar skumgummi bakom skylten, de suger ju upp vatten osv, och håller det kvar där! och dessutom så är lacken inte 100% tät! //Mvh Simon |
|
|
Då kanske det är bättre med gummi brickor då? .... :) Som jag hade tänkt från början Todde |
|
| Perfekt skulle ju vara gummimatta från en ishall (sån där som hockeyspelarna går på). | |
|
Har inte hockey gummimattorna såna där hål/luftfickor, det gör ju att fukten samlas där också?! Eller jag vet inte! :) Men har ju själv också det där irriterande vibrationerna från reg. skylten, men det hörs ju som tur är inte in i bilen! Kanske kan man flytta ut skylten en bit? Nån som har nån bättre lösning än att stoppa in nåt bakom skylten? //mvh Simon |
|
| Det bästa är nog några små gummiduttar nära nummerskyltens hörn. Då finns det inte mycket som kan samla vatten, samtidigt som direktkontakt mellan nummerskylten och bilens lack förhindras. | |
bmwdr |
Sätt en bit tvättsvamp bakom.. kila fast den.. ;) Vinden i nacken en skön sommardag ;) |
|
Så här.. en bit av ett liggunderlag som finns på Biltema.. Dom är uppbyggda av celler som inte tar upp vatten.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
Visste inte att mitt lilla problem skulle få denna uppmärksamhet :) Men det r alltid roligtmed folk som bryr sej ... Tack alla! :) Todde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.