AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
616

Värdering på en 330 Cab

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Hur mycket värderar en eventuell köpare denna:

330 Cab -01 knappt 3000 mil (kollade)
Svart, Svart skinn, Harmacardon, elcab, 17" M fälgar.
Absolut toppskick, känns som helt ny!

Sen vill jag veta hur mycket jag skall begära emellan på en 330-01 Coupe med 9000 mil, likvärdig utrustning.
Vad det gäller cabben så har jag ingen aning.
Men coupén borde du få åtminstone 235.000kr - Har du fått mera - är det bara att gratulera :o)
Du får räkna själv men du borde få en slant över till ägg och påsk pynt.. :o)
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Coupén är redan såld, har en cab nu.
Men det finns en i min bekantskapskrets som vill köpa min cab, dock vill han att jag tar hans coupé i byte.
I grundpris skiljer det 72.000 mellan en cabbe och en coupé.
Och om det stämmer överens i utrustning så borde pris-skillnaden hamna där ungefär. Vet ej vad begagnad marknaden säger men mindre än 50.000 borde det inte bli..
See you round!!
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Miltalet skiljer även 6000 mil
Jag är ju ingen expert men värdera din cabbe och titta sedan på vad du själv skulle vilja ge för en coupé - jag inbillar mig fortfarande att en coupé ligger mellan 220.000 & 235000 i det skicket du beskriver. Men det blir upp till dig att avgöra vad du vill byta in mot.. Om det är en nära vän så lura inte varandra - vänskap är mer värt än några tusenlappar i det långa loppet .. :o)
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag måste ha 70.000 :- emellan
Får du sjuttiotusen i mellan så tror jag inte att du gör en dålig affär. Om båda bilarna är i likvärdigt skick så tror jag att ni båda gör en bra affär - och det är väl dit ni vill komma antar jag - att alla inblandade känner sig nöjda!
Glad påsk på er!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.